Aplikacje Facebook oraz Instagram na wszystkich wersjach systemów operacyjnych dla iPhone’ów – iOS 14 próbują przekonać użytkownika do zezwolenia na śledzenie, aby mogły pozostać darmowe.
Nie płacisz, to chociaż sprzedaj swoje dane
W najnowszych wersjach systemu iOS 14 użytkownik może wybrać, jakie informacje o sobie udostępnia w ramach konkretnej aplikacji. Na twórcach wymusza to oczywiście sprecyzowanie do jakich celów – i jakich danych w ogóle używa oprogramowanie.
Facebookowi, jak można się domyślać, nie do końca podoba się nowa funkcjonalność na iPhone’ach, która skutecznie może ograniczyć śledzenie. W związku z tym, aby przekonać jak największą liczbę użytkowników do akceptacji na wykorzystywanie swoich danych – po pierwszym uruchomieniu Instagrama oraz Facebooka pojawia się monit, który sugeruje, że zatwierdzenie zgody utrzyma aplikacje wolnymi od opłat.
Pierwszy raz o tym “nietypowym” komunikacie poinformował na Twitterze entuzjasta technologii – Ashkan Soltani.
And it begins. @Facebook / @Instagram explore additional scare tactics to combat @Apple iOS14 #ATT privacy changes.
“Help keep Facebook free of charge” pic.twitter.com/mOB9WJpz9A
— ashkan soltani (@ashk4n) April 30, 2021
Aplikacje śledzą Cię dla Twojego dobra.
Jak wynika z wyświetlanego ekranu podczas uruchomienia obu aplikacji – zezwolenie na śledzenie przyniesie korzyść nie tylko Tobie, jako użytkownikowi, który otrzyma spersonalizowane reklamy. Wesprzesz również małe przedsiębiorstwa, które wykorzystują udostępnione przez Ciebie dane w celu dotarcia do jak największej liczby klientów.
Wkrótce prośbę o pozwolenie na śledzenie zobaczy więcej użytkowników
Facebook oficjalnie przyznał, że zamierza wyświetlać monit, który nazwał “ekranem edukacyjnym” coraz większej liczbie użytkowników.
Z jednej strony zrozumiałe jest, że Facebook chce uświadomić użytkowników iPhone’ów z systemem iOS 14 do jakich (między innymi) celów są wykorzystywane ich dane, z drugiej jednak można mieć wrażenie, że umieszczenie informacji, że zezwolenie na śledzenie pomoże aplikacjom pozostać darmowymi to zagranie, które gdzieś zawiera w sobie element delikatnego szantażu.
Co sądzicie o nowej “akcji edukacyjnej” Facebooka? Sugerowanie pojawienia się opłat ma szansę zmusić większą liczbę osób do akceptacji śledzenia, czy będzie zupełnie odwrotnie? Dajcie znać w komentarzach, jakie jest Wasze zdanie w tej kwestii.
Źródło: macrumors.com, twitter: @Ashkan Soltan
Warto zobaczyć również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS