Kongres Odpowiedzialnego Pracodawcy, zorganizowany w marcu w formule online przez miesięcznik „Forbes”, zgromadził prezesów, menedżerów na czele z szefami działów HR, naukowców i dziennikarzy. Jak powiedział podczas otwarcia Paweł Zielewski, redaktor naczelny „Forbesa”, impulsem do organizacji wydarzenia była publikacja w numerze 4/21 wyników pierwszego rankingu Poland’s Best Employers 2021. Premiera polskiej edycji zestawienia odbyła się w szczególnym momencie. Pandemia spowodowała, że w centrum uwagi znalazł się… najbardziej naturalną odpowiedzią wydawałby się „pracownik”. W pewnym sensie jest ona poprawna, jeśli jednak przyjrzeć się dokładniej, to w wielu firmach w centrum uwagi znalazł się – człowiek. Beata Mońka, Business Partner Business Partnering Solutions, Ringier Axel Springer Polska, podczas otwarcia Kongresu mówiła wprost o humanocentryczności.
Kongres Odpowiedzialnego Pracodawcy
Najbardziej widocznym przejawem zmian, jakie przyniosła pandemia, jest upowszechnienie pracy zdalnej.
Za tym kryje się o wiele więcej. Nowe oczekiwania i potrzeby pracowników, niezbędne zmiany w zarządzaniu, nowe kluczowe kompetencje liderów. Odpowiadały temu tematy kongresowych dyskusji i wystąpień, takie jak „Przywództwo empatyczne – styl zarządzania przyszłości?”, „Jak dbać o pracownika, gdy pracownik wyszedł poza biuro?”, „Jak zostać najlepszym pracodawcą?” czy „Przywództwo w nowej normalności”. Uczestnicy Kongresu rozwijali różne wątki. Odpowiedzieli przy tym na kilka kluczowych pytań dotyczących relacji pracodawców z pracownikami. Oto one.
Jakie główne wyzwania stanęły przed liderami?
Mark Dekan, CEO Ringier Axel Springer Polska, zwrócił uwagę, że na początku epidemii wydawało się, iż największym wyzwaniem dla liderów będzie radzenie sobie z dystansem wynikającym z pracy zdalnej. Jednak liderzy są teraz bliżej ludzi. Muszą w sposób szczególny zadbać o ich zdrowie, poczucie bezpieczeństwa, a to tworzy nowy wymiar zaufania. Dobrostan pracowników stał się kluczowy, pracodawca powinien uwzględniać, co przeżywają jako ludzie.
– Poprzeczka się podniosła. Wyzwanie polega na tym, czy liderzy będą mieli inteligencję emocjonalną, aby poradzić sobie z nową bliskością – ocenił Mark Dekan.
Philip Vanhoutte, ekspert w dziedzinie przyszłości pracy, podkreślał znaczenie przywództwa służebnego w nowych realiach.
– Dobry lider wie, że musi czerpać z talentów swojego zespołu. Chodzi o nich, nie o niego – mówił Philip Vanhoutte.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS