A A+ A++

Płatnik składek może wnioskować, aby ZUS przeprowadził zapowiedzianą kontrolę zdalnie, jeśli może to usprawnić postępowanie lub przemawia za tym charakter działalności przedsiębiorcy.

Przeprowadzanie kontroli należy do jednego z podstawowych obowiązków ZUS. Przed jej rozpoczęciem przedsiębiorca otrzymuje dokument „Zawiadomienie o zamiarze wszczęcia kontroli”. Niewielu płatników wie, że organ może przeprowadzić to postępowanie zdalnie. Zazwyczaj bowiem ZUS o tym nie informuje i nie stosuje takiej formy kontroli.

Możliwość zdalnej kontroli wprowadziła nowelizacja ustawy Prawo przedsiębiorców. Obowiązujący od 24 czerwca 2020 r. art. 51 ust. 3a zakłada, że kontrola lub poszczególne czynności kontrolne mogą być przeprowadzone w sposób zdalny:

– za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe, lub

– za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną.

Czytaj także:

Państwowa Inspekcja Pracy uruchomiła zdalne kontrole

Inicjator i warunki

Kontrolę przeprowadza się, co do zasady, w siedzibie płatnika sk…

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSołtys Łęcza: „Trzeba słuchać ludzi. Oni wiedzą, czego chcą” [ Społeczeństwo ]
Następny artykułNa linii nr 14 będą kursować wyłącznie Lajkoniki i wagony NGT6