Robyg wprowadził na osiedlach ładowarki do samochodów elektrycznych. Infrastruktura przyłączy będzie dostępna w garażach w większości budynków. Ponadto wybrane inwestycje będą posiadały miejsca zewnętrzne do ładowania – ogólnodostępne dla mieszkańców.
Dwie pierwsze stacje ładowania o mocy 22 KW w Zajezdni Wrzeszcz – gdańskiej inwestycji Robyg – zamontuje i obsługiwać będzie Grupa GPEC, która zadba też o ich prawidłowe oznakowanie. Przeznaczone do ładowania miejsca usytuowane będą przy wjeździe na osiedle tuż obok stacji paliw, co dodatkowo ułatwi użytkownikom korzystanie z nowego udogodnienia.
– Ekologiczne i energooszczędne rozwiązania są priorytetem na osiedlach Robyg. Na większości osiedli projektujemy tereny zielone tak, aby ograniczyć oddziaływanie promieniowania słonecznego i nie dopuścić do przegrzania środowiska oraz wprowadzić retencję wody – przez system korzeniowy i liście – czyli powierzchnię biologicznie czynną – mówi Eyal Keltsh, wiceprezes zarządu Robyg.
Szukasz terenów inwestycyjnych? Zobacz oferty na PropertyStock.pl
Deweloper wdraża też ideę ogrodów deszczowych dla zatrzymywania wody. Na elewacjach budynków wprowadza instalacje pochłaniające dwutlenek węgla, obniżając koszty użytkowania. Stosuje także tzw. zielone dachy. Dodatkowo w odniesieniu do części wspólnych budynków – oszczędzanie energii dzięki instalacjom LED, światłowodom i panelom fotowoltaicznym.
– Teraz wdrażamy infrastrukturę do ładowania samochodów elektrycznych – wpisując się w rozwój elektromobilności w Polsce. Ładowarki elektryczne instalowane na osiedlach ROBYG są kolejnym składowym elementem naszej strategii ESG, wpisującym się w koncepcje zrównoważonego rozwoju. Dzisiaj, bardziej niż kiedyś musimy myśleć o bezpiecznej przyszłości. Położyć nacisk nie na zysk, ale na troskę o otaczających nas ludzi, dbałość o zasoby naturalne i klimat. Nie ma chyba lepszej branży niż budowlana, by kształtować zrównoważoną przyszłość – dodaje Eyal Keltsh.
PSPA w swoim raporcie „Polish EV Outlook 2020”, prognozuje, że w roku 2025 ilość samochodów całkowicie elektrycznych oraz z napędem hybrydowym typu plug-in będzie wynosić w Polsce odpowiednio 280 i 160 tysięcy.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS