A A+ A++

Standardy urbanistyczne dla Białegostoku przyjęte zostały w grudniu 2018 roku. Była to odpowiedź na kulawe prawo nałożone na poziomie kraju, jakim okazało się być tzw. lex developer. Jak zauważają przedstawiciele stowarzyszenia Rowerowy Białystok, uchwała naszych radnych reguluje m.in. odległości inwestycji mieszkaniowych od przystanków, szkół i miejsc rekreacji.

Białystok. Rowery a standardy urbanistyczne

– Najbardziej jednak rzuca się w oczy, że około 50 proc. treści uchwały stanowią zapisy obligujące inwestorów do tworzenia miejsc parkingowych dla samochodów, nie ma tam natomiast żadnej wzmianki o miejscach parkingowych dla rowerów. Jako że miasto Białystok podobnie jak inne miasta w swojej oficjalnej strategii – to Strategia Rozwoju Miasta Białegostoku na lata 2011-2020 plus – zobowiązuje się do przedkładania środków transportu zbiorowego oraz środków alternatywnych, jak np. rower, nad samochody prywatne, przeanalizowaliśmy podobne uchwały w innych polskich ośrodkach – podnoszą Bartosz Czarniecki, Piotr Kempisty oraz Piotr Tarasiuk z zarządu stowarzyszenia Rowerowy Białystok.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułCZŁOWIEK Z MAMONY. Lech Wałęsa ma problemy finansowe?
Następny artykułPięknie i blisko – weekendowy spacer na Cisowe Skały w Czyżówce (ZDJĘCIA)