−Wiele lat pracowaliśmy na to, aby Głogów odzyskał należny status ważnego regionalnego węzła kolejowego, bowiem przez nasze miasto przebiega istotna linia kolejowa – Nadodrzanka oraz linia nr 14 Łódź Kaliska – Tuplice – mówi prezydent Głogowa, Rafael Rokaszewicz.
Wraz z nowym rozkładem jazdy (który obowiązywać będzie od grudnia tego roku) planowane są nowe połączenia:
Linia Głogów – Lubin – Legnica.
Od nowego rozkładu jazdy pojawi się 8 par pociągów w relacji Wrocław – Głogów – Wrocław przez Lubin, Legnicę. Tym samym miasto pozyska dodatkowe kolejowe połączenia z Wrocławiem oraz z zagłębiem miedziowym. Pociągi będą skomunikowane na stacji Głogów z pociągami do i z Leszna.
Linia Głogów – Leszno
Od nowego rozkładu jazdy pojawi się 6 par pociągów w relacji Głogów – Leszno – Głogów
– Jednakże, aby przewoźnicy byli zainteresowani uruchamianiem swoich pociągów, linie kolejowe muszą odpowiadać konkretnym technicznym standardom. Stąd nasz nieustanny monitoring prac prowadzonych przez zarządcę linii kolejowych – PKP PLK S.A. – dodaje prezydent Głogowa.
Linia Głogów – Wrocław
Obecnie miasto oczekuje na opracowanie przez PLK dokumentacji przedprojektowej dla zadania „Prace na ciągu C-E 59 odcinek Wrocław Grabiszyn – Rzepin”. Projekt ma zakładać modernizację linii do standardów TEN-T (transeuropejska sieć transportowa), gdzie pociągi pasażerskie poruszać się mają z prędkością 160 km/h, a sama linia ma być głównym ciągiem transportowym dla ruchu towarowego. Zakłada się, że prace mają potrwać do 2030 roku.
– Niemniej jednak, do tego czasu oczekujemy od PKP PLK S.A. utrzymania obecnych parametrów linii w celu realizacji przez przewoźników atrakcyjnej oferty przewozowej – mówi Arkadiusz Rojewski z Gminnego Centrum Obsługi Importera i Eksportera w Urzędzie Miejskim w Głogowie.
Linia Głogów – Leszno
Po wielu latach przywrócone zostało połączenie z Głogowa do Leszna. Aby jednak pociągi pojawiły się na torach, należało przeprowadzić modernizację linii. Gmina Miejska Głogów przeznaczyła na ten cel 2 500 000 PLN, a Gmina Wschowa 500 000 PLN. Całość inwestycji wyniesie 14 735 000 PLN brutto, gdzie PKP PLK S.A. sfinansuje pozostałą część kosztów. Obecnie trwają odbiory techniczne linii (perony i obiekty inżynieryjne), a inwestycja ma się zakończyć w sierpniu tego roku.
Oferta PKP Intercity.
Już w obecnym rozkładzie jazdy z Głogowa można pociągiem pojechać do Berlina, Wiednia i Warszawy. Głogów uzyskał całoroczne połączenia w kierunku północnym do Kołobrzegu, Świnoujścia i Szczecina, jak i południowym do Krakowa, Katowic czy też Przemyśla. Warto dodać, że obecna oferta przewozowa PKP Intercity będzie porównywalna w 2020 roku z zastrzeżeniem, że pociągi do i z Wrocławia pojadą przez Legnicę zamiast przez Ścinawę i Wołów.
Oferta przewoźników regionalnych.
Ruch regionalny z Głogowa do ważnych ośrodków miejskich odgrywa istotną rolę w skomunikowaniu miasta z innymi regionami kraju, spełniając jednocześnie potrzeby przewozowe mieszkańców. Oferta przewoźników zakłada codziennie dwadzieścia kilka par pociągów do Wrocławia i Zielonej Góry. W 2020 roku oferta do Zielonej Góry będzie porównywalna, natomiast do Wrocławia ulegnie zwiększeniu poprzez dodatkowe pociągi Kolei Dolnośląskich.
DGL NEWS
Podobne
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS