Bentley Continental GT V8 zbudowany na platformie Porsche Panamery uchodzi za najbardziej luksusowy samochód z grupy Gran Turismo na świecie. Pojawił się w salonach na początku 2020 roku i w minionym roku okazał się luksusowym samochodowym bestsellerem w Polsce. Salony w Warszawie i Katowicach sprzedały blisko 70 takich aut.
– Rok 2020 był najlepszym rokiem dla Bentleya na polskim rynku. Podobnie zresztą jak i dla Lamborghini – mówi Piotr Jędrach, dyrektor generalny obu marek w Polsce. Warszawski salon tej drugiej, jedyny w kraju, sprzedał blisko 70 aut, a numerem jeden był model Urus, jeden z najszybszych SUV-ów na świecie.
Bentley Continental GT V8
Niesamowite wzięcie miały takie marki premium jak Mercedes, BMW, Audi, Volvo, Lexus, Porsche czy Land Rover, oferujące zarówno auta kompaktowe (np. Mercedes Klasy A, BMW Serii 1, Audi A3, Volvo S40) jak i komfortowe limuzyny (Mercedes Klasy S, BMW Serii 7, Audi A8, Porsche Panamera). Jak podaje Instytut Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR brylowały cztery pierwsze marki znajdując na swe samochody odpowiednio 19,7 tys. nabywców, 18,3 tys., 15,6 tys. oraz 10,9 tysięcy.
W sumie w 2020 roku Polacy kupili prawie 75,3 tys. aut luksusowych i premium, czyli tylko o 4,63 proc. mniej niż w roku 2019. Pandemia najwyraźniej temu segmentowi nie zaszkodziła. Znacznie większy, bo aż 26-procentowy był w zeszłym roku spadek sprzedaży samochodów marek masowych (wyniosła 353 tys.).
W tym roku popyt na samochody z najwyższych półek rośnie. W pierwszych trzech miesiącach zwiększył się on o 26,1 proc. (do prawie 24 tys.), gdy aut masowych o 9,5 procent. Jak wynika z rankingu Samar, Mercedes, BMW i Audi nie tylko są wśród wśród dziesięciu najpopularniejszych marek aut w Polsce, ale z każdym miesiącem umacniają w nim swoją obecność.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS