A A+ A++

Początkiem marca br. rozpoczęła się budowa obwodnicy Tarnobrzega, która połączy drogę wojewódzką nr 871 z drogą nr 723 w pobliżu Tarnobrzeskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego.

Budowana droga obwodowa będzie drogą klasy G (główna) o szerokości pasów ruchu 3,5 m. Przewidziana prędkość projektowa poza terenem zabudowy wynosić będzie 70, 60 km/h, a prędkość projektowa na terenie zabudowy 50 km/h. Jej początek znajduje się w rejonie istniejącej drogi wojewódzkiej Nr 871 (ul. Sikorskiego). Na włączeniu obwodnicy z ul. Sikorskiego zaplanowano budowę ronda/skrzyżowania. Następnie obwodnica przetnie ul. Gruntową oraz ul. Stanisława Orła, dalej pobiegnie wzdłuż ulicy 12 Października po terenach rolnych, leśnych i ogródkach działkowych, następnie wzdłuż linii kolejowej aż do ronda w ul. Bema. Ronda planowane są również na skrzyżowaniu z ul. Dworcową i łącznikiem do drogi Nr 871 oraz skrzyżowaniu z drogą boczną stanowiąca łącznik do ulicy M. C. Skłodowskiej. Od ronda w ul. Bema przebieg obwodnicy łukiem kierował się będzie do Al. Warszawskiej. Obwodnica dobiegać będzie do ronda w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 723 (al. Warszawska) na osiedlu Zakrzów. Całkowita długość odcinka, zgodnie z decyzją ZRID wydaną przez Wojewodę Podkarpackiego w dniu 29.01.2021 r., wyniesie 9 km.

Za wykonanie obwodnicy odpowiada firma Strabag. Zakres robót obejmuje oprócz głównego zadania, czyli budowy jednojezdniowej obwodnicy, także przebudowę dróg istniejących wraz z budową skrzyżowań, budowę dróg obsługujących przyległy teren, budowę zjazdów indywidualnych i publicznych, budowę ciągów pieszo-rowerowych, chodników, zatok autobusowych itp. W ramach inwestycji zrealizowana będzie także budowa systemu odwodnienia, budowa przejść dla zwierząt, budowa sieci kanalizacji deszczowej, zbiorników retencyjnych, budowa ekranów akustycznych i przeciwolśnieniowych. Przed rozpoczęciem prac budowlanych konieczna była wycinka zieleni w pasie drogowym. Po zrealizowaniu inwestycji zaplanowano nasadzenia nowej zieleni. Zakres robót obejmuje też montaż barier ochronnych, oznakowanie poziome i pionowe drogi, budowę sieci elektroenergetycznej, przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej (linie elektroenergetyczne, sieć wodociągowa, sieć kanalizacyjna, gazowa, teletechniczna, odwodnienia), przebudowę sieci melioracji szczegółowej, budowa kanału technologicznego. Powyższe roboty poprzedzają konieczne rozbiórki elementów dróg i ulic, sieci uzbrojenia terenu, elementów małej architektury i ogrodzeń, budynków i wiat. Aby móc wybudować obwodnicę, miasto musiało wywłaszczyć kilkadziesiąt działek prywatnych i należących do Rodzinnych Ogrodów Działkowych, zlokalizowanych w pasie drogowym projektowanej drogi.

Budowa obwodnicy będzie kosztowała blisko 50 mln zł. Główna część inwestycji ma zostać zrealizowana do grudnia 2021 r. Budowa będzie kontynuowana od marca do lipca 2022.

Zadanie jest realizowane w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego na lata 2014-2020, Oś priorytetowa V Infrastruktura komunikacyjna, Działanie 5.1 Infrastruktura drogowa. Inwestycja otrzymała wsparcie również ze strony Urzędu Wojewódzkiego Województwa Podkarpackiego.

foto: Piotr Morawski

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułWychowanek pozostanie zawodnikiem JKH GKS Jastrzębie
Następny artykułKończą „Nową Strzegomską”. Praca dla tysiąca osób