A A+ A++
Wiadomość
gry
15 kwietnia 2021, 14:55

Pierwszy kwartał 2021 roku okazał się znakomity dla streamingu. Twitch pozostaje niekwestionowanym liderem na rynku, ale sporo zyskały także usługi Facebook Gaming oraz (choć w mniejszym stopniu) YouTube Gaming.

Najważniejsze informacje:

  1. Serwisy Streamlabs oraz Stream Hatchet opublikowały raport dotyczący platform streamingowych w pierwszym kwartale 2021 roku;
  2. Twitch pozostaje niekwestionowanym królem streamingu gier – widzowie platformy spędzili na oglądaniu treści 6,34 mld godzin (72,3% całości);
  3. Facebook Gaming odnotował ogromny wzrost; w skali roku obejrzano o 119% godzin transmisji więcej niż rok temu;
  4. YouTube Gaming również sporo zyskał w porównaniu z zeszłym rokiem, ale odnotował straty z kwartału na kwartał.

Twitch wciąż króluje wśród platform streamingowych. Tę oczywistą tezę potwierdza najnowszy raport serwisów Streamlabs oraz Stream Hatchet, w którym przedstawiono statystyki w pierwszym kwartale 2021 roku. Tylko w ciągu minionych trzech miesięcy widzowie obejrzeli 6,3 miliarda godzin transmisji w ramach usługi Amazonu, co stanowiło 72% czasu przeznaczonego na streaming w okresie od stycznia do marca. Jest to też wzrost o 16,5% w porównaniu do ostatniego kwartału 2020 roku i ponad dwukrotny w skali roku. Po części to zasługa ogromnej popularności kategorii Just Chatting (czyli samych rozmów bez grania), z której transmisje stanowią 12% całej zawartości Twitcha obejrzanej w minionym kwartale. Dwukrotnie zwiększyła się też liczba unikalnych kanałów – z 6,1 miliona do 12,5 mln.

Dominacja Twitcha od lat pozostaje bezdyskusyjna (źródło: Streamlabs). - GTA 5 i LoL dominują na Twitch oraz YouTube Gaming - wiadomość - 2021-04-15

Dominacja Twitcha od lat pozostaje bezdyskusyjna (źródło: Streamlabs).

Nie znaczy to, że inne platformy odnotowały straty. Na pewno nie można tego powiedzieć o usłudze Facebook Gaming, na której widzowie poświęcili na oglądanie transmisji dwukrotnie więcej czasu niż rok temu (wzrost o 119% do 1,1 mld godzin). Podobnie zwiększyła się średnia liczba osób jednocześnie oglądających transmisję. Gorzej poradził sobie YouTube Gaming, czyli najstarszy z wciąż działających rywali Twitcha, na której w okresie styczeń-marzec użytkownicy obejrzeli o 28,6% mniej godzin materiałów niż pod koniec 2020 roku. Trzeba jednak dodać, że w skali roku również usługa Google wypadła bardzo dobrze, odnotowując o 28% więcej godzin transmisji (z 1,37 mld do 1,92 mld). Niemniej w kontekście ogromnego wzrostu pozostałych dwóch platform można to uznać za porażkę YouTube Gaming.

GTA 5 i LoL dominują na Twitch oraz YouTube Gaming - ilustracja #2

Riot Games wciąż dominuje na platformach streamingowych.

Co się tyczy najpopularniejszych wydawców, to w pierwszym kwartale 2021 roku największym zwycięzcą streamingu po raz kolejny było studio Riot Games z wynikiem 834,2 mln godzin. Na Twitchu League of Legends oraz Valorant pozostają w pierwszej dziesiątce najczęściej oglądanych produkcji (w chwili pisania tego tekstu obie gry zajmują odpowiednio 3. i 4. miejsce). Na kolejnych pozycjach znalazły się firmy Rockstar Games oraz Take 2 Interactive, co raczej nie dziwi w kontekście wciąż arcypopularnego Grand Theft Auto V.

  1. Oficjalna strona serwisu Streamlabs
  2. Oficjalna strona platformy Twitch
  3. Oficjalna strona platformy YouTube Gaming

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZginęła w aucie przygniecionym przez naczepę z ładunkiem cementu
Następny artykułGrzegorz Cessak o szczepionce Johnson & Johnson: Przypadki zakrzepów ultrarzadkie