W nawiązaniu do zgłaszanych przez widzów naszej telewizji pytań dotyczących braku płynnej obsługi klienta w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Myślenicach.
To przykładowy fragment nadesłanego do nas listu: „(…) pół godziny po otwarciu urzędu – pojawiam się żeby wziąć numerek – i wyskakuje informacja, że przewidywany czas obsługi dotychczasowych klientów przekracza czas otwarcia urzędu! (…) zarejestrować auto trzeba bo z drugiej strony czeka na mnie kara jeśli przekroczę ustawowy termin 30 dni! „
Tym samym zwróciłam się z zapytaniem do kierownictwa wydziału o wyjaśnienie sytuacji oraz nakreślenie ewentualnych rozwiązań. Odpowiedź otrzymałam kolejnego dnia, pozwolę sobie zacytować całość jej treść poniżej.
Dziękuję za pytanie. Jak Państwo wiecie Wydział Komunikacji działa z ograniczeniami związanymi z przepisami dotyczącymi pandemii. Zamknięcie szkół (1-3) i przedszkoli spowodowało falę absencji wynikających z konieczności opieki nad dziećmi pozostającymi w domu. Ponadto ilość oczekujących osób w poczekalni została ograniczona do kilku bezpośrednio oczekujących na wejście na salę obsługi. Informacja o aktualnie obsługiwanej kolejce znajduje się na stronie starostwa (https://www.myslenicki.pl/camkt/index_n.php) więc nie ma powodu dla którego wszyscy, którzy pobrali bloczki oczekiwali bezpośrednio w poczekalni (byłoby to ewidentnie sprzeczne z aktualnymi przepisami sanitarnymi).
Wydział Komunikacji w poniedziałek obsłużył ponad 350 klientów a w dniu wczorajszym ponad 250 osób starając się stosować do ograniczeń wynikających z pandemii i absencji spowodowanych rządowymi ograniczeniami. Uzupełniając informację oprócz 70-80 rejestracji wydział przyjmuje dziennie kilkadziesiąt osób posiadających internetową rezerwację, ponad sto odbierających stałe dowodu rejestracyjne oraz kilkadziesiąt załatwiających sprawy z zakresu praw jazdy. Uwzględniając aktualne realia nie jesteśmy w stanie fizycznie obsłużyć więcej.
Wszystkie dostępne siły zostały skierowane na obsługę bezpośrednią. Nie jest dla nas zrozumiałe dlaczego rząd nie przedłużył po 1 stycznia br. przepisów pozwalających na wydłużenie czasu na rejestrację pojazdu do 6 miesięcy zwłaszcza że realia pandemiczne nie uległy zmianie a wręcz się pogorszyły. Nie mamy jednak na to wpływu.
Z poważaniem, Tomasz Bombol.
Kierownik Wydziału Komunikacji.„
W związku z pandemią rozwiązaniem może być załatwienie część spraw przez stronę: https://www.myslenicki.pl/index.php/e-urzad/zalatw-sprawe
informacje: https://www.myslenicki.pl/
Jeśli szukasz bieżących informacji z naszego regionu subskrybuj nasz kanał:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS