- KTM 1290 Super Duke RR jest pierwszym modelem w historii producenta z podwójnym oznaczeniem R.
- Motocykl ma optymalny stosunek mocy do masy – 1:1.
- Liczba egzemplarzy ograniczona będzie do 500 sztuk. Zapisy startują już zaraz.
1290 Super Duke RR bazuje na najnowszym 1290 Super Duke R. Pod względem designu jest on zbliżony do prototypu zaprezentowanego podczas targów EICMA 2019. W rzeczywistości jest to jednak manifestacja możliwości producenta w zakresie designu i inżynierii. Napęd pozostał bez zmian – to V-twin LC8 o mocy 180 KM i maksymalnym momencie obrotowym 140 Nm. Zmieniła się jednak niemal cała reszta – przede wszystkim wersja RR waży zaledwie 180 kg (9 kg mniej od wersji R), co oznacza, że 1 KM musi poradzić sobie zaledwie z 1 kilogramem.
1290 Super Duke toczy się na kutych kołach, lżejszych o 1,5 kg od standardowych. Za kontakt z nawierzchnią odpowiadają opony Michelin Power Cup 2. Zawieszenie zmodyfikowano od podstaw. Z przodu pracuje regulowany widelec WP APEX PRO 7548 z zamkniętym wkładem, współpracujący z regulowanym amortyzatorem skrętu WP APEX PRO 7117. Z tyłu zamontowano centralny amortyzator APEX PRO 7746.
Ważnym materiałem, użytym w konstrukcji modelu 1290 Super Duke RR jest włókno węglowe. Wykonano z niego tylną ramę pomocniczą, co sprawia, że tył tej wersji jest znacznie lżejszy niż w standardowej R, ma też inny wygląd. Zastosowano tutaj zintegrowaną lampę LED.
Wersja RR otrzymała zmodyfikowaną przepustnicę Quick-Turn, o kącie otwarcia 65° – 7° mniej niż w modelu standardowym. Zapewnia to lepszą reakcję na dodanie gazu i zmniejsza zakres działania rolgazu, a co za tym idzie ruch ramienia konieczny do całkowitego otwarcia przepustnicy.
Do wersji RR trafiła najlżejsza obecnie końcówka układu wydechowego Akrapovic, wykonana z tytanu i włókna węglowego. W opcji dostępny jest kompletny układ wydechowy Evolution Line, jednak ze względu na brak homologacji drogowej, można go wykorzystywać tylko na torze.
1290 Super Duke RR wyposażony został w bogaty pakiet elektroniki. Poza trybami jazdy Rain, Street i Sport, dostępne są dwa kolejne: Performance i Track. Ten pierwszy producent określa jako najbardziej radykalny i agresywny tryb jazdy ulicznej. Pozwala na regulację kontroli trakcji i oferuje możliwość całkowitego wyłączenia systemu anti wheelie.
Drugi tryb – Track – przeznaczony jest do jazdy torowej. Daje kierowcy możliwość regulacji ustawień takich jak na przykład stopień uślizgu koła przed zadziałaniem kontroli trakcji, czy wyłączenie systemu zapobiegającego unoszeniu przedniego koła. Do standardowej wersji RR trafił także bogaty zestaw akcesoriów z katalogu Powerparts.
Zapisy na tę limitowaną wersję rozpoczną się 8 kwietnia na stronie https://www.ktm.com/pl-pl/1290-super-duke-rr.html Cena? 25 690 euro, czyli około 120 tys. zł.
Przeczytaj także: KTM 1290 Super Duke R – test
zobacz galerię
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS