A A+ A++

To już kolejne zakupy “elektryków” przez ZTM w Lublinie. W maju ubiegłego roku podpisano umowę na dostawę 12 pojazdów standardowej wielkości. Opiewa ona na 32 mln zł, a autobusy wyprodukuje firma Solaris. Pojazdy będą przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych, wyposażone w monitoring i klimatyzację w strefie pasażerskiej. W autobusach znajdą się też biletomaty pozwalające na płatność zarówno gotówką, jak i kartą. To nie koniec, bo w pojazdach będą też bramki do liczenia pasażerów oraz porty USB do ładowania urządzeń mobilnych.

Pierwszych siedem elektryków ma przyjechać do Lublina w listopadzie tego roku. Kolejne pięć – w kwietniu 2022 r. Pierwsze będą kursowały na liniach nr 1, 6 i 7, pozostałe na linii nr 2.

Przegubowe elektryki droższe od przewidywań. Co zrobi ZTM?

ZTM planuje też kolejne zakupy. W środę poznaliśmy oferty firm zainteresowanych dostawą siedmiu przegubowych autobusów elektrycznych. Do przetargu stanęło dwóch chętnych. To dobrze znana firma Solaris z ofertą opiewającą na blisko 22,8 mln zł, a także konsorcjum firm OPF i BKM-Ukraina, które zaproponowało rozwiązania białoruskiej firmy Belkommunmash z ofertą na 28,5 mln zł.

I właśnie tu pojawia się problem, bo lubelski ZTM przeznaczył na zakupy 21,6 mln zł. To o 1,2 mln zł mniej, niż wynosi najtańsza oferta. Z kolei druga propozycja przekracza budżet o prawie siedem milionów złotych. Co teraz zrobią urzędnicy?

– Komisja przetargowa przystępuje do dalszych prac. Najpierw dokona ona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. Na dalsze czynności musimy poczekać, natomiast biorąc pod uwagę wielkość zamówienia oraz to, że dotyczy ono zakupu autobusów elektrycznych klasy mega, (przegubowych) zaproponowane ceny są rynkowe. Dostawa pojazdów, jak i płatność zaplanowane są na maj 2023 roku – informuje Monika Fisz, rzeczniczka ZTM Lublin.

Urzędnicy mają teraz dwie możliwości – zwiększyć kwotę przeznaczoną na zakupy lub unieważnić przetarg i poszukać dostawcy przegubowych elektryków jeszcze raz.

W przegubowych elektrykach pojedzie nawet 120 pasażerów

Dodajmy, że nowe pojazdy mają być niskopodłogowe, dwuczłonowe i przystosowane do przewozu osób niepełnosprawnych. Będzie w nich 120 miejsc, w tym 40 siedzących. Pojazdy powinny być też wyposażone w klimatyzację i biletomat akceptujący tylko płatności bezgotówkowe. Do tego system liczenia pasażerów i porty USB umożliwiające ładowanie smartfonów, tabletów i innych urządzeń mobilnych.

Oprócz autobusów dostawca powinien też dostarczyć trzy ładowarki do ich ładowania.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułMZK: Skończył się remont, linia nr 44 wraca na osiedle Kwiatowe
Następny artykułMaterace w Gliwicach – jak dobrać twardość i rodzaj odpowiedni dla siebie?