A A+ A++

Federated Learning of Cohorts, czyli FLoC to całkiem nowe rozwiązania giganta z Mountain View, które jest obecnie na etapie testów, natomiast domyślnie ma zastąpić znienawidzone ciasteczka. Rzecz jasna, chodzi o pliki cookies w przeglądarce internetowej. Skąd pomysł na porzucenie znanego od lat narzędzia, które poza magazynowaniem informacji o komputerze i aplikacji, zapisuje preferencje i ustawienia dotyczące danej usługi? Otóż w grę wchodzi prywatność, która jest coraz częstszym tematem poruszanym przez firmy okołotechnologiczne. W jaki sposób FLoC miałoby zapewnić poprawę ochrony informacji o użytkowniku przy jednoczesnym udostępnianiu narzędzi potrzebnych reklamodawcom?

Google testuje alternatywę dla ciasteczek w przeglądarce internetowej. W Chrome może pojawić się całkiem nowe narzędzie, Federated Learning of Cohorts. W czym będzie różnić się od cookies?

_TITLE_

Metadane i dane – skarbnica wiedzy o nas i o naszych zwyczajach

Co robią ciasteczka? W dużym uogólnieniu – to pliki, które zawierają dane konta oraz nasze preferencje dot. danej strony czy usługi, takie jak układ, język itd. Oczywiście wspomniane rozwiązanie pozwala na tworzenie statystyk oraz w pewnym stopniu na profilowanie przy użyciu metadanych, dzięki czemu możliwe jest skuteczniejsze targetowanie materiałów reklamowych. To właśnie identyfikacja komputera i przeglądarki gra tutaj kluczową rolę. Oczywiście istnieją różne typy plików cookies, natomiast te od podmiotów zewnętrznych budzą największe zastrzeżenia względem prywatności i to właśnie z nimi ma rozprawić się FLoC.

_TITLE_

Smartfony z 5G w sieci Plus: TOP 10 najciekawszych urządzeń mobilnych dostępnych w ofercie operatora

Federated Learning of Cohorts jest na etapie testów, natomiast istotą narzędzia będzie grupowanie użytkowników oraz komputerów w celu lepszego dopasowania reklam. To, przynajmniej w teorii, powinno uniemożliwić śledzenie poszczególnych użytkowników i zapewnić względnie wysokim poziom bezpieczeństwa i prywatności danych. Idea godna pochwały, ale czy Google uda się finalnie wdrożyć FLoC? Możliwe, że ze strony reklamodawców popłynie fala sprzeciwu. Czy skuteczna, pokaże czas.

Źródło: Google, XDA-Developers

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPremier: po trzeciej fali szpitale tymczasowe będą zamieniane na szpitale rehabilitacji pocovidowej
Następny artykułUM Oświęcim: Oświęcim. W hali lodowej powstanie Oświęcimskie Centrum Szczepień