URE: Zainteresowanie odbiorców zmianą sprzedawcy prądu wraca do poziomu sprzed pandemii.
31.03.2021r. 07:40
Od 2007 roku sprzedawcę prądu w naszym kraju zmieniło łącznie 918 tys. odbiorców. W styczniu i lutym 2021 r. w sumie takiej zmiany dokonało 12 tys. odbiorców we wszystkich grupach taryfowych. To prawie tyle, ile w analogicznych miesiącach ubiegłego roku. Dane pokazują zauważalne odbicie trendu
W styczniu i lutym br. sprzedawcę prądu zmieniło w sumie 12 tys. odbiorców, to ilość zbliżona do tej sprzed pandemii, kiedy w dwóch pierwszych miesiącach 2020 r. 13,6 tys. odbiorców dokonało zmiany firmy, od której kupują prąd.
Prawo do zmiany sprzedawcy jest jednym z podstawowych praw konsumenta, a zarazem ważnym elementem wzmacniania konkurencji na rynku. Jednak wraz z rosnącą liczbą sprzedawców i ofert, pojawiają się podmioty, które stosują nieuczciwe praktyki rynkowe.
Urząd Regulacji Energetyki przypomina o konieczności uważnego i dokładnego zapoznania się z ofertą i umową, zanim złożymy swój podpis pod dokumentami przedłożonymi przez przedsiębiorcę. Oprócz ceny usługi, należy zwracać uwagę m.in. na następujące kwestie:
– czy jest automatycznie przedłużany,
– czy nie ma zapisów np. o dodatkowych opłatach lub karach (np. za wcześniejsze odstąpienie od umowy).
Należy również pamiętać, że od każdej umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorcy można odstąpić. Konsument ma na to 14 dni od dnia jej zawarcia i może to zrobić bez podawania przyczyny takiej decyzji.
Polecamy, warto zamówić
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS