Wojtek Gruszczyk: Cześć. Dzięki za możliwość porozmawiania o jednej z moich ulubionych serii, ale właśnie dlatego zapytam wprost – dlaczego tak długo czekaliśmy na powrót Ryu Hayabusy?
Fumihiko Yasuda (szef Team Ninja): Osobiście uważam, że jednym z powodów był słaby odbiór NINJA GAIDEN 3 i YAIBA, który rzucił na nas cień, ale następnie seria Nioh przywróciła reputację Team NINJA w tworzeniu gier akcji. I oczywiście pełne pasji wsparcie naszych fanów nam pomogło.
W kolekcji znajdą się gry w wersji Sigma, co wpłynie na zawartość zestawu. Dlaczego nie zdecydowaliście się na odświeżenie oryginalnych części?
Powodem, dla którego wybraliśmy te 3 tytuły do kolekcji jest fakt, że reprezentują one najnowsze odsłony głównej serii, a także są najbardziej dopracowanymi wersjami, zawierającymi wiele dodatkowych trybów i strojów. Ponadto, kiedy pracowaliśmy nad Sigmą i Sigmą 2, zebraliśmy jak najwięcej danych i uporządkowaliśmy je. A ponieważ mogliśmy w pełni wykorzystać te informacje, Sigma i Sigma 2 stały się oczywistym wyborem dla tej kolekcji. Nie byliśmy jednak w stanie odzyskać różnorodnych danych, które pozostały z Ninja Gaiden Black i Ninja Gaiden 2. I właśnie z tego powodu nie planujemy obecnie odświeżenia Ninja Gaiden Black i Ninja Gaiden 2 na inne platformy niż Xboksa.
Na jakie usprawnienia w całej kolekcji Ninja Gaiden: Master Collection możemy liczyć?
Usprawnieniami są rozdzielczość i stabilna liczba klatek na sekundę. Płynność reakcji nie zmieniła się w porównaniu z oryginalnymi grami i dzięki temu gry możemy jeszcze lepiej doświadczyć.
Jak wiemy, w zestawie pojawią się wcześniej wydane DLC, ale czy możemy przygotować się na dodatkową – nową zawartość, która nie była dostępna wcześniej?
Kostiumy z DLC będą zawarte w kolekcji, ale nie ma żadnych dodatkowych nowych strojów czy trybów dla tego zestawu.
Minęło sporo czasu od wydania gier Ninja Gaiden – czy gracze muszą się martwić cenzurą?
W Master Collection zastosowano ten sam poziom przedstawiania postaci, co w oryginalnych grach.
Co było najtrudniejsze w przygotowaniu Ninja Gaiden: Master Collection?
Mieliśmy do czynienia z trudnościami związanymi z różnymi możliwościami poszczególnych platform, związanymi z przykładowo grafiką. Ponadto, oryginalne gry korzystały ze starego typu programowania, które nie sprzyjały możliwościom zremasterowanej wersji, więc naprawdę zmagaliśmy się z ich zrozumieniem i odtworzeniem. Z dumą mogę jednak powiedzieć, że ukończony produkt jest odświeżoną wersją, w której gracze mogą poczuć szybką akcję na każdej platformie.
Z jakiego elementu Ninja Gaiden: Master Collection jesteś najbardziej dumny?
Znakiem rozpoznawczym serii Ninja Gaiden zawsze była niesamowita precyzja sterowania, która jest głęboko zakorzeniona w stylu działania Team NINJA. Nawet jeśli na każdym skrzyżowaniu napotykasz wrogów, Ryu Hayabusa jest twoją potężną bronią, którą dowodzisz w każdej bitwie, gdy tylko opanujesz sterowanie. Mam nadzieję, że gracze będą próbować i uczyć się każdej z wielu akcji, aby w pełni doświadczyć i cieszyć się grą.
Czy możesz nam powiedzieć, jak długo trwały prace nad Ninja Gaiden: Master Collection i kto dokładnie pracuje nad tym zestawem?
Zajęło to około 1,5 roku. Team NINJA pracuje nad grą, a głównymi osobami odpowiedzialnymi za rozwój są szef marki Team NINJA Fumihiko Yasuda oraz jeden z producentów serii Nioh, Kohei Shibata.
Jak wiemy, seria Ninja Gaiden charakteryzuje się bardzo wysokim poziomem trudności. Czy w Ninja Gaiden: Master Collection pojawi się łatwiejsza rozgrywka?
Ekstremalny poziom trudności jest jedną z kluczowych cech gry, więc nie mamy zamiaru go zmieniać, ale udostępniamy tryb Hero Mode, który pomoże nowym osobom przejść przez fabułę. Kiedy gracze poświęcą odpowiednio dużo czasu na zdobycie konkretnych umiejętności (learning curve), mamy nadzieję, że wypróbują normalny tryb lub podejmą wyzwanie na jeszcze wyższych poziomach trudności.
A czy gracze mogą liczyć na drobne zmiany w balansie walk, które mogą sprawić, że pojedynki będą bardziej wyrównane?
Tryby misji w Ninja Gaiden 2 i 3 były pierwotnie oparte na założeniu rozgrywki sieciowej, więc ich poziom trudności został dostosowany. Zmieniono również fragmenty niezwykle trudnego poziomu Story Mode.
Jakiej jakości rozgrywki możemy się spodziewać na poszczególnych platformach?
Wersja na Switcha działa w rozdzielczości 720P, a pozostałe platformy w 1080P i 60FPS [PS4/XOne]. Rozdzielczość 4K i 60FPS znajdziemy w PS4 Pro, PS5, Xbox One X, Xbox Series X/S oraz Steam (wymagany jest odpowiedni sprzęt). Rozdzielczość i płynność animacji mogą się zmieniać podczas rozgrywki, a gracze będą oczywiście musieli posiadać telewizor lub monitor 4K, aby grać w pełnym 4K/60FPS.
Dlaczego nie zdecydowaliście się na implementację elementów sieciowych w grach?
Niestety, musieliśmy je pominąć. Chcąc idealnie odwzorować system sieciowy stosowany w przeszłości, nie tylko wymagałoby to ogromnych nakładów czasu i pieniędzy, ale także nałożyłoby to ograniczenia na platformy, na które moglibyśmy je wydać. Biorąc pod uwagę ten problem, zdecydowaliśmy się zwiększyć liczbę platform, na które wydamy kolekcję, aby dotrzeć do jak największej liczby graczy, zamiast dążyć do wprowadzenia funkcji multiplayer. Niemniej jednak, zaimplementowano system rankingowy do rywalizacji i oczywiście naszą charakterystyczną rozgrywką Ninja Gaiden nadal można się cieszyć w klasycznym trybie dla pojedynczego gracza.
Czy możesz mi obiecać, że Ryu Hayabusa powróci na dłużej?
Tak, obiecuję! Jeśli i kiedy będziemy w stanie powiedzieć o czymś nowym, poinformujemy wszystkich. Czekamy z niecierpliwością, kiedy nadejdzie ten czas.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS