W resorcie zdrowia wyznaczono koordynatora ds. dostępności. Kto nim został i jakie będzie miał zadania?
Chodzi o zarządzenie MZ z dnia 23 marca 2021 r. w sprawie wyznaczenia koordynatora do spraw dostępności.
Obowiązek powołania koordynatora ds. dostępności w każdej jednostce administracji publicznej wynika z ust. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
W MZ na koordynatora ds. dostępności wyznaczono Michała Mazura – głównego specjalistę w Departamencie Innowacji
Jak czytamy w zarządzeniu, do zadań Koordynatora należy w szczególności:
1) wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Ministerstwo;
2) przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Ministerstwo, zgodnie z wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami – obejmującego w szczególności analizę stanu zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Ministerstwo oraz planowane działania służące poprawie realizacji zadań w zakresie dostępności przez Ministerstwo;
3) monitorowanie działalności Ministerstwa w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
4) inicjowanie zmian przepisów i procedur obowiązujących w Ministerstwie w zakresie zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Rolą koordynatora w MZ jest też m.in. sporządzenie raportu o stanie zapewniania w MZ dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, stanowiący wkład do raportu Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej.
Źródło: MZ
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS