A A+ A++

Miks koncertowy, studyjny i broadcast (streaming) to zupełnie różne dyscypliny mikserskiej sztuki – za pewne słyszałeś to zdanie nieraz…. i trudno odmówić racji temu stwierdzeniu. Tak jak miks studyjny zasadniczo różni się od miksu live, tak realizacja dźwięku na potrzeby koncertów i wydarzeń nadawanych na żywo w internecie znacząco różni się od miksu dla nagłośnienia. Jak nie zostać „pokonanym przez kodek”? Czym jest translacja miksu i jak ją uzyskać? Czym jest, a czym nie jest głośność nagrania i jak ją mierzyć? Tego wszystkiego i wiele wiele więcej dowiesz się na tym szkoleniu. Przejdź do świata streamingu – pewnie i skutecznie. To i wiele innych informacji przekażą Ci nasi specjaliści:

Patryk Tylza – realizator dźwięku live i studyjny, producent muzyczny, kompozytor, autor tekstów. Aktywny zawodowo od 2005 r. Współpracował z artystami takimi jak: Doda, Ich Troje, Mrozu, Donatan i Cleo, Sound’n’Grace, Dawid Kwiatkowski, Łona i Webber, Mesajah, Magda Navarrette, Lion Shpeherd, Cindy Bao, Filip Lato, Jula i wielu innych, a także współpracował przy obsłudze największych festiwali. Laureat złotych i platynowych płyt za produkcję i realizację dźwięku. Współzałożyciel i członek zarządu Grupy TJT oraz wydawnictwa ReDD Publishing. Prywatnie pasjonat lotnictwa – członek Aeroklubu Warszawskiego, oraz sportów wodnych – posiadacz licencji Polskiego Towarzystwa Motorowodnego.

Oskar „decybel” Tarczyński – realizator dźwięku, wykładowca AkademIi Dziennikarstwa i Realizacji Dźwięku w Warszawie. Na stałe współpracuje z Sylwią Grzeszczak. Ma na swoim koncie współpracę z: Formacją Nieżywych Schabuff, Ich Troje, Julą, Sound’n’Grace.

Dwudniowe szkolenie zakończone koncertem, ze streamem.
Tematy szkolenia:

I. ROZPOZNANIE WIEDZY TECHNICZNEJ KURSANTA:
poziom szczytowy, poziom średni, zakres dynamiki, sygnał cyfrowy vs sygnał analogowy, zasady działania kompresji
Rozpoznanie poziomu artystycznego kursanta: approach do miksu, *wiedza o aranżacji

II. TRANSLACJA MIKSU – z czym to się je
1. System w live, wiele systemów w streamie itd.
2. Warunki odsłuchowe – jak obiektywnie ocenić materiał?

III. GŁOŚNOŚĆ
1. Kodeki stratne i bezstratne czyli dlaczego ważny jest poziom szczytowy?
2. Jak mierzymy poziom średni? (EBU R128, LUFS, ReplayGain itd…)
3. Czym mierzyć poziomy?

IV. PASMO I DYNAMIKA
1. Pożądana charakterystyka pasmowa – do czego dążymy i dlaczego?
2. Pasmo vs aranżacja utworu – częste problemy i jak sobie z nimi radzić
3. Gospodarowanie „energią” materiału (usuwanie „śmieci” vs zachowanie translacji w każdym pasmie )
4. „Wystające” częstotliwości – kiedy i jak z nimi walczyć?
5. Transjenty i jak sobie z nimi radzić
6. Kompresja czyli czas to pieniądz
7. Dynamika – czy więcej to zawsze lepiej?

V. STEREOFONIA
1. Wiarygodność obrazu stereo
2. Czym jest konwersja mono-stereo
3. Po co zgodność z mono?
4. Jak uzyskać zgodność z mono
5. Jak naprawić niezgodne z mono ślady

VI ARTYSTYCZNE ASPEKTY MIKSU
1. Gatunki muzyczne a stylistyka brzmieniowa (barwy instrumentów)
2. Proporcje jako esencja miksu (znajomość materiału itd.)
3. Less is more – mniej znaczy więcej
4. Efekty – jak zrobić dobrze, ale nie przedobrzyć
5. Miks „wyjściowy” – jak ułożyć „scenę” startową

VII. TECHNICZNE ASPEKTY MIKSU
1. Struktura sesji
2. Unifikacja oznaczeń i kolorów
3. Zarządzanie publicystyką (automix, Snapshoty, safe’y)

VIII. MIKS MONITOROWY – wedge i systemy douszne.
Jak szybko i bezproblemowo stworzyć miks monitorowy.

Kontakt:
tel.: 500 23 11 23
[email protected]

Cena: 1200 zł netto (ilość miejsc ograniczona)
w cenie:
· dwudniowe szkolenie
· ciepły posiłek − obiad
· kawa, herbata, woda

Uczestnicy szkolenia proszeni są o zabranie, w miarę możliwości, słuchawek dousznych.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułJak pandemia zmieniła firmy szkoleniowe?
Następny artykułProkurator stawia zarzuty ełckim strażnikom miejskim. Funkcjonariusze zawieszeni