A A+ A++

Wyrok KIO zapadł już na początku marca. Obszar Metropolitalnym Gdańsk-Gdynia-Sopot, który organizuje przetarg na Mevo 2.0, otrzymał go jednak – wraz z uzasadnieniem – dopiero w tym tygodniu. Prawnicy OMG-G-S analizują teraz orzeczenie, organizacja może się odwołać od decyzji KIO w terminie siedmiu dni. Wszystko to jednak przedłuża przeprowadzenie przetargu na nowego operatora rowerowego systemu, który według ostatnich zapewnień miał wystartować jesienią tego roku.

Reaktywacja Mevo. Nextbike pogrywa sobie z pomorskimi samorządami

Trzeba przypomnieć, że firm NB Tricity powiązana z Nextbike Polska była operatorem pierwszej odsłony Mevo, która okazała się spektakularną klapą.

– Wszystkie warunki nowego przetargu zostały opracowane tak, by mieszkańcy metropolii dostali rowery najwyższej jakości. Stąd w zapisach znalazła się konieczność nie tylko oceny rowerów, ale także przedstawienia sposobu zarządzania systemem wraz ze szczegółową analizą kosztów i harmonogramem – tłumaczy Alicja Mongird, rzecznik prasowy OMG-G-S. – Naszą intencją było dostarczenie takiego produktu, który najlepiej będzie odpowiadał mieszkańcom. Sposób zarządzania Mevo 1.0 pozostawiał jednak wiele do życzenia, dlatego chcieliśmy, by wykonawca przedstawił komisji przetargowej sposób, w jaki zamierza zarządzać Mevo 2.0.

Alicja Mongird dodaje, że wykonawcy nie obawiali się tego zapisu, w przeciwieństwie do Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji. – Byliśmy gotowi na zaproszenie wykonawców do składania ofert we wrześniu ubiegłego roku i rozstrzygnięcie przetargu. Wtedy Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji odwołał się do KIO po raz pierwszy – co wydłużyło procedurę przetargową o kolejne miesiące. Po raz drugi Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji odwołał się do KIO już po zaproszeniu wykonawców do składania ofert. Kolejne przesunięcia rozstrzygnięcia przetargu są powodowane odwołaniami Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji – mówi Alicja Mongird.

Do dziś użytkownikom pierwszej odsłony Mevo nie zostały zwrócone pieniądze z abonamentów, mimo zapewnień przedstawicieli NB Tricity, jak i Nextbike Polska S.A.

– OMG-G-S kilkakrotnie wzywał operatora do zwrotu nadpłaconych środków. Przygotowaliśmy się również do wytoczenia pozwu zbiorowego w imieniu mieszkańców, ale w marcu ubiegłego roku sąd odmówił ogłoszenia upadłości NB Tricity, potwierdzając, że spółka nie posiada żadnych środków. Wobec tego OMG-G-S wszczął dwa postępowania sądowe – nie tylko wobec NB Tricity ale również jej spółki matki – Nextbike Polska S.A. w restrukturyzacji. Z jednej strony prokuratura pracuje nad zgłoszeniem o możliwości popełnienia przestępstwa, z drugiej toczy się postępowanie cywilne – dodaje Alicja Mongird.

Jakie ma być nowe Mevo?

W nowej odsłonie Mevo ma dysponować ponad 4 tys. rowerów, w tym tysiąc bez wspomagania elektrycznego. Kontrakt z operatorem ma zostać podpisany na sześć lat, zdecentralizowany będzie system ładowania baterii, a abonament miesięczny nie wyniesie więcej niż 30 zł. Ile pomorskie samorządy wydadzą na reaktywację systemu?

– Nie zdradzamy tych informacji ze względu na toczące się postępowanie. Analiza finansowa powstała m.in w oparciu o dialog konkurencyjny i niejawne dokumenty przekazywane przez wykonawców – odpowiada przedstawicielka OMG-G-S.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułZmiana rozkładu na święta [ Wiadomości ]
Następny artykułW DOBREJ FORMIE – EDMUND RATAJCZAK, LEGENDA ŻARSKIEJ REHABILITACJI