Więcej na ten temat w darmowy raporcie Interaktywnie.com pt.: “Sieci afiliacyjne i programy partnerskie, który można pobrać tutaj:
Założeniem marketingu afiliacyjnego jest zarobek wynikający z przekierowania użytkownika ze stron blogera lub influencera, na stronę reklamodawcy. Podmioty te chcąc promować swoje produkty lub świadczone przez siebie usługi zlecają rozproszonym partnerom zewnętrznym wykonanie działań marketingowych, nie wskazując przy tym środków służących osiągnięciu tego celu.
Do uzyskania prowizji konieczne jest kliknięcie przez internautę linku przekierowującego, unikalnego dla każdego partnera. Dzięki niemu wiadomo, czy wynagrodzenie takiemu podmiotowi przysługuje oraz jaką będzie ono miało wysokość. Trzeba jednak pamiętać, że sam fakt kliknięcia w link może nie wystarczyć. To czy wyłącznie za tą czynność właściciel strony otrzyma wynagrodzenie, czy potrzebne są dodatkowe działania, reguluje umowa z siecią afiliacyjną. Zwykle do uzyskania prowizji konieczne jest dokonanie zakupu, jednakże niejednokrotnie wystarczy również podanie numeru kontaktowego, adresu e-mail klienta, wypełnienie kwestionariusza lub zapisanie się na subskrypcję newslettera. Z tego względu link posiadany przez partnera jest tak ważny, gdyż pozwala określić czy klient, który dokonał zakupu lub innej czynności na stronie reklamodawcy, przybył właśnie od niego. Na tej podstawie sieć afiliacyjna wypłaca prowizje.
Afiliacja to efekt trójstronnego działania. Reklamodawca płaci za wykonanie określonych działań przez klientów, partner ma za zadanie przekierować ich na stronę reklamodawcy, natomiast sieć afiliacyjna łączy partnerów z klientami. Pierwsza ze stron otrzymuje pomoc w realizacji kampanii oraz pozyskaniu partnerów, natomiast druga zyskuje dostęp do większej liczby reklamodawców.
Wspomniane wcześniej linki partnerów, służące przekierowaniu na stronę partnerów mogą przyjmować różne formy. Mogą to być m.in. banery, mailingi, przyciski, artykuły, zdjęcia, treści wideo czy wpisy.
W dobie pandemii znaczenie marketingu afiliacyjnego wzrosło. Jak podaje serwis Statista, od 2015 roku wartość tego rynku rośnie w tempie 10 procent rocznie, a trend ten ma się utrzymać co najmniej do 2022 roku.
W 2018 roku wartość globalnego rynku marketingu afiliacyjnego sięgnęła 12 miliardów dolarów, natomiast jak podaje serwis Statista, już w 2022 roku w samych Stanach Zjednoczonych, rynek ten osiągnie poziom 8,2 mld dolarów.
Jak zarabiać w ten sposób?
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS