Czym różnią się tradycyjna transmisja sportowa i relacja e-sportowa, czyli pokaz rozgrywek komputerowych?
– Koleżanka spytała mnie kiedyś, jaka jest różnica między oglądaniem grupy facetów biegających po boisku za piłką i grupy facetów, którzy strzelają do siebie w Counter Strike’u? Zgodziłam się, że dla kogoś, kto nie uprawia ani jednego, ani drugiego sportu, naprawdę żadna – mówi Aleksandra Marciniak.
Dlatego od stycznia tego roku odpowiada za sprzedaż i partnerstwa w Polskiej Lidze Esportowej. Wcześniej przez 12 lat pracowała w agencji mediowej Havas Media, gdzie od 2008 roku była dyrektor generalną oddziału Havas Sports & Entertainment, organizującego dla wielkich firm niestandardowe działania promocyjne m.in. przy dużych wydarzeniach sportowych.
– Podczas naszej wspólnej pracy Ola określana była przeze mnie mianem najlepszego w Polsce specjalisty od marketingu sportowego w spódnicy – podsumowuje Piotr Pietrzak, obecnie business owner portalu newonce.sport. W 2008 r. to on ściągnął Marciniak do Havas Sports.
Aleksandra Marciniak i sport
Marciniak swoją ostatnią zmianę pracy uważa za naturalną. Choć można dyskutować, czy zawodnik biegający przez kilkadziesiąt minut po murawie na pewno wykonuje wysiłek porównywalny do tego wykonywanego przez gracza skupionego na sterowaniu konsolą, emocje, jakie towarzyszą ich fanom, są zaskakująco podobne. A więc i reklamy mogą pojawiać się przy relacjach w podobnym kontekście.
– Ostatni finał rozgrywek Polskiej Ligi Esportowej odbył się na początku grudnia i przypominał dreszczowiec. Zupełnie jak finał Ligi Mistrzów w 2005 roku. Ten z Jerzym Dudkiem, w czasie którego FC Liverpool przegrywał z AC Milan 0:3, a na ostatniej prostej jednak wygrał w karnych. W naszej lidze ostatni mecz trwał do drugiej w nocy, a ludzie oglądali go, wstrzymując oddech – mówi Aleksandra Marciniak.
Faktów ze świata sportu ma w głowie całą masę. Jej sportową wiedzę wspomina Małgorzata Węgierek, prezes Havas Media Group, szefowa w poprzedniej pracy.
– Zawsze podziwiałam w Oli to, że ma tę pasję związaną z różnymi dyscyplinami sportu. Fantastycznie umie o tym opowiadać i powiązać to z marketingiem. Z perspektywy czasu myślę, że mogliśmy pełniej wykorzystać potencjał i wiedzę Oli – mówi.
Aleksandra Marciniak w e-sporcie
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS