A A+ A++

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad poinformowała o otwarciu ofert na kontynuację projektowania i budowy drogi ekspresowej S7 Widoma – Kraków. W przetargu wystartowało sześć firm i konsorcjów.

Sześć firm i konsorcjów ubiega się o kontynuację prac projektowania i budowy drogi ekspresowej S7. Najniższą ofertę złożył Intercor z Zawiercia, wyceniając pracę blisko 1,255 mld zł. Najdroższą przysłało konsorcjum firm Budimex i Strabag. Opiewa ona na ponad 1,813 mld zł. Budżet GDDKiA na to zadanie wynosi ponad 1,543 mld zł. GDDKiA podała, że teraz rozpoczyna się proces sprawdzania nadesłanych ofert.

CZYTAJ TAKŻE: GDDKiA nie chce Chińczyków na ekspresówce S1

Zestawienie ofert wszystkich wykonawców
1. Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor – 1 254 606 159,54 zł
2. Konsorcjum: Gulermak (lider) i Mosty Łódź (partner) – 1 545 681 714,00 zł
3. Mirbud (lider) Kobylarnia (partner) – 1 666 999 999,99 zł,
4. Polaqua – 1 693 945 779,47 zł
5. Konsorcjum: Mota-Engil Central Europe (lider) i PORR (partner) – 1 696 101 725,00 zł
6. Konsorcjum: Budimex (lider) i Strabag (partner) – 1 813 635 000,00 zł

fot. AdobeStock

W ramach kontraktu powstanie droga ekspresowa o długości ok. 18,3-kilometra z czterema węzłami drogowymi (Łuczyce, Raciborowice, Mistrzejowice, Grębałów). Zrealizowane zostaną obiekty inżynierskie, drogi dojazdowe i technologiczne, mury oporowe, przejazdy awaryjne oraz wjazdy awaryjne na drogę ekspresową. Dodatkowo przebudowane zostaną obecne obiekty inżynieryjne, sieć dróg, infrastruktura tramwajowa i kolejowa, sieć i urządzenia melioracyjne. Ponadto powstaną chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe oraz oświetlenie uliczne i infrastruktura techniczna. Dyrekcja przewiduje również budowę urządzeń ochrony środowiska, w tym pasów zieleni izolacyjnej, ekranów akustycznych, przepustów i przejść ekologicznych wraz z systemem ochronno-naprowadzającym i odprowadzającym wody opadowe.

Zgodnie z harmonogramem i podziałem prac, podanym przez GDDKiA, droga jest podzielona na trzy odcinki. Termin zakończenia prac zakłada:
– Odcinek nr 1 (zamiejski) – 25 miesięcy od daty zawarcia umowy
– Odcinek nr 2 (miejski) – 34 miesiące od zawarcia umowy
– Odcinek nr 3 Koc … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułBadanie sugeruje nowe czynniki wpływające na cięższy przebieg COVID-19
Następny artykułLublin. Browar Perła rozbuduje zakład przy ul. Kunickiego o dodatkowy budynek