Dla tylu właśnie wielkopolskich seniorów oddziały Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przekazują świadczenia emerytalno-rentowe na rachunki osobiste. Nad obawą przed nowymi technologiami przeważają korzyści i bezpieczeństwo korzystania z konta, jak uważają pracownicy ZUS.
– Liczby mówią same za siebie. Z 755 tys. osób pobierający świadczenia z ZUS w Wielkopolsce, już 566 tys. otrzymuje je na rachunek bankowy. Pozostali co miesiąc oczekują listonosza – informuje Marlena Nowicka, rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce. – Wskaźnik ubankowienia seniorów cały czas rośnie, pięć lat temu wskaźnik w naszym województwie wynosił zaledwie 67 procent, czyli wzrósł o 8 punktów procentowych. W Wielkopolsce ZUS przekazuje bowiem 75 procent świadczeń na rachunki osobiste.
Nadal jednak część klientów ZUS woli otrzymywać swoje świadczenie w gotówce. Dlaczego? Głównie z powodu braku wiedzy o tym, jak korzystać z rachunku bankowego, a szczególnie z bankowości elektronicznej – tak wynika z badań przeprowadzonych przez ZUS. Zakład Ubezpieczeń Społecznych postanowił to zmienic i rozpoczął kampanię informacyjno-edukacyjną „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”, by przekonać seniorów do zakładania kont w bankach.
– Chcemy, aby nasi klienci swobodnie i bez lęku korzystali z rachunków bankowych – podkreśla Nowicka. – Nie narażali się na kradzież, oszustwa oraz zakażenie. Wychodząc do sklepu używali karty płatniczej. Rachunek bankowy, szczególnie w czasie pandemii, jest bezpieczny i wygodny, a otrzymywanie świadczeń z ZUS na konto w banku, pozwala na bezpieczny do nich dostęp.
Szczegółowe informacje o akcji są dostępne na stronie internetowej kampanii „Bezpiecznie, zdrowo, bezgotówkowo”.
ZUS
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS