A A+ A++

Rok 2020 dla wielu przedsiębiorców okazał się niezwykle trudny i wymagający. Szalejąca na świecie pandemia bardzo szybko zmieniła zasady gry w wielu branżach i postawiła firmy w bardzo niepewnej i niekomfortowej sytuacji. Sprawne zarządzanie dodatkowo utrudniały dynamicznie zmieniające się ograniczenia, duża niepewność co do przyszłości oraz mniejsza skłonność klientów do zakupów. Jak walczyć o utrzymanie płynności w tak trudnych warunkach?

Pandemia COVID-19 jest niewątpliwie największym wyzwaniem, z jakim przyszło się mierzyć branży handlowej na przestrzeni lat. Diametralnie zmieniła ona zwyczaje zakupowe, wpłynęła na kondycję finansową wielu firm, zweryfikowała dotychczasowe modele biznesowe i zmusiła do podejmowania szybkich i nierzadko ryzykownych decyzji.

Jak firmy handlowe radzą sobie z pandemią?

Nie da się ukryć, że warunki, w których funkcjonuje dziś wiele firm, są niezwykle trudne i wymagające. Konieczne są tym samym odważne, niestandardowe decyzje, akceptacja dużego ryzyka, a wielu przypadkach drastyczne cięcia kosztów. Konkurencja w handlu zawsze była duża, a istotne ograniczenie popytu oraz liczne ograniczenia w działalności spowodowane przez pandemię doprowadziły wiele firm na skraj bankructwa. Mowa tu zarówno o małych, średnich, jak i dużych podmiotach – niestety trudne pandemiczne warunki nie oszczędzają nikogo.

Nad wyraz dobrze w tym trudnym czasie radzi sobie sprzedaż internetowa. Niestety przeniesienie działalności do sieci nie odbywa się z dnia na dzień. Zwłaszcza w przypadku dużych firm wymaga wielu miesięcy przygotowań, poniesienia ogromnych kosztów i stworzenia odpowiedniej infrastruktury systemowej. Kto podjął odpowiednie kroki na długo przed wybuchem pandemii, zdołał w znacznym stopniu zrekompensować sobie spadek przychodów. Firmy handlowe, które nie wierzyły dotychczas w siłę Internetu, przekonują się obecnie, jak wielki był to błąd z ich strony.

Można z dużym prawdopodobieństwem zakładać, że handel znacznie szybciej niż dotychczas będzie przenosił się do sieci. Część firm zdecyduje się całkowicie przenieść biznes do świata online, a część wybierze model hybrydowy. Podmioty prowadzące sprzedaż wyłącznie poprzez tradycyjne kanały dystrybucji pozostaną w mniejszości.

Narzędzia wspierające utrzymanie płynności finansowej

Sposobem na utrzymanie się na powierzchni miały być kolejne tarcze kryzysowe, jednak okazały się one niewystarczające. Wiele firm handlowych nie doczekało się pomocy i musiało samodzielnie walczyć o utrzymanie płynności. W jaki sposób? Początkowo przedsiębiorstwa sięgały po oszczędności, o ile je posiadały, jednak szybko pojawiła się konieczność sięgnięcia po zewnętrzne finansowanie. Korzystanie z kredytów i pożyczek bankowych wiąże się z koniecznością wykazania się zdolnością kredytową i przejścia przez długotrwały proces wnioskowania.

Alternatywą dla tego rozwiązania może być faktoring. Jest to dużo szybsza i wygodniejsza forma pozyskania środków na bieżące finansowanie działalności. Sprzedaż nieprzeterminowanych faktur to szansa na uzyskanie środków nawet w kilka minut. Między innymi z tego względu faktoring dla firmy handlowej może stanowić bardzo wygodne i skuteczne narzędzie w walce o utrzymanie płynności.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułNajlepsze seriale o tematyce medycznej – co musisz obejrzeć?
Następny artykułWybieramy smoczek dla dziecka