A A+ A++

22.03.2021r. 20:25

Ekoenergetyka-Polska zapewniła unikalną możliwość współpracy stacji ładowania autobusów elektrycznych z dwoma równolegle pracującymi systemami klasy CSMS OCPP. Wdrożenie, spółka zrealizowała dla jednego z największych przedsiębiorstw transportu publicznego w Niemczech – Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein (VHH) – pisze Obserwatorium Rynku Paliw Alternatywnych.

Ekoenergetyka-Polska realizuje dla Verkehrsbetriebe Hamburg-Holstein megakontrakt obejmujący dostarczenie stacji ładowania autobusów elektrycznych o łącznej mocy 4,8 MW, z 4 megachargerami o mocy 1,2 kW i 32 satelitami, wraz z systemem monitoringu danych. Ładowarkami zarządza system dostarczony przez firmę Stromnetz Hamburg. Dzięki innowacyjności stacji ładowania Ekoenergetyki możliwe było połączenie stacji ładowania do równolegle działającego systemu CSMS OCPP. To wyjątkowe w skali światowej rozwiązanie. Wdrożenie było już testowane, a wynik potwierdził, że spełnia światowe normy i jest niezawodne.

– Jako doświadczona spółka technologiczna realizujemy najbardziej wymagające i złożone projekty, wyznaczając kierunki rozwoju elektromobilności. Przełomowe wdrożenie dla VHH Hamburg to potwierdzenie unikalnych kompetencji naszej firmy. To również dowód na to, że nasze produkty dają ogromną elastyczność w konfiguracji i rozwoju infrastruktury ładowania, z korzyścią dla operatorów oraz użytkowników transportu publicznego – podkreślił Maciej Wojeński, wiceprezes Zarządu Ekoenergetyka – Polska S.A.

Ekoenergetyka-Polska wspólnie z VHH i firmą Stromnetz uruchomiła protokół VAS – VDV261. Firma z Zielonej Góry jest jednym z niewielu producentów infrastruktury na świecie, którym udało się go wdrożyć. Innowacyjne rozwiązanie usprawnia i ułatwia zarządzanie flotą. Zapewnia możliwość przygotowania pojazdów – ich ogrzania lub schłodzenia – przed wyjazdem z zajezdni. Czas wyjazdu jest skorelowany z rozkładem jazdy w systemie zarządzania Stromnetz.

Dla VHH Ekoenergetyka zintegrowała stacje ładowania z centralnym systemem zarządzania, który może w razie potrzeby – mimo równoczesnego podłączenia się dwóch autobusów – skierować pełną moc tylko na jedno wskazane wyjście, do jednego pojazdu. Wstrzymuje to proces ładowania na drugim wyjściu, który może być w każdej chwili wznowiony bez konieczności rozłączania i podłączania autobusu. Całością steruje algorytm w systemie zarządzania Stromnetz.

VHH Hamburg to nie jedyny w Niemczech klient spółki z Zielonej Góry. Ekoenergetyce współpracuje z kilkoma wiodącymi operatorami, m.in. największym regionalnym przedsiębiorstwem komunikacyjnym – BVG Berlin. Firma zaprojektowała, wyprodukowała i dostarczyła tam 89 stacji ładowania o łącznej mocy aż 13350 kW. Dla monachijskiego MVG spółka produkuje 56 stacji ładowania o mocy 150 kW każda. W Akwizgranie Ekoenergetyka uruchomiła 17 takich ładowarek, a kolejnych 10 zostanie zainstalowanych w połowie bieżącego roku.

Źródło: orpa.pl

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOddworld Soulstorm z czasową ekskluzywnością na PS5 i PS4. Znamy czas rozgrywki i jakość na konsolach
Następny artykułWęgierski szpital dostał prawie milion złotych w spadku… od męża byłej pacjentki