Każdy z nas czasami potrzebuje wsparcia. Dobre słowo i motywacja do działania to coś, co jest konieczne, by dane zadania zostały zrealizowane dobrze. Jest to szczególnie ważne w miejscu pracy, gdzie obowiązki różnych osób zazębiają się, a ich efektywność bardzo często jest ściśle zależna od siebie nawzajem. Dlatego tak ważne jest, by w firmach była zachowana dbałość o pracowników. W ramach ciekawostki warto zapoznać się z pojęciem, jakim jest mentoring.
Czym jest mentoring?
Mentoring to forma długotrwałego programu wsparcia dla pracownika ze strony osoby o większym doświadczeniu. Wskazówki i rady udzielane pracownikowi zwykle dotyczą wykonywanych zadań, ale nie tylko. Mentor może doradzać także w sprawach samodzielnego rozwoju osobistego czy kształtowania własnej ścieżki zawodowej. Dzięki takiej opiece pracownik może czuć, że jest ważny dla firmy, w której pracuje, a dodatkowo znacznie łatwiej będzie mu podjąć próbę podniesienia swoich kwalifikacji zawodowych.
Zalety mentoringu
Poprzez regularne szkolenia i motywowanie pracownika do działania można osiągnąć naprawdę wiele. Gdy taka osoba widzi, że przełożony chce o nią zadbać, zupełnie inaczej wykonuje swoją pracę. W ramach ciekawostki warto wiedzieć, że mentoring bardzo często ułatwia także identyfikację mocnych stron pracownika, z których nawet on sam nie zdawał sobie wcześniej sprawy, a które można z powodzeniem wykorzystać.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS