A A+ A++


Do tej pory podatnicy złożyli już ponad 3 mln deklaracji w Twój e-PIT, co potwierdza, że jest to najlepszy a w dzisiejszych czasach najbezpieczniejszy sposób na złożenie zeznania podatkowego.

Korzystanie z usługi Twój e-PIT jest łatwe i coraz chętniej korzystają z niej także osoby starsze. Świadczą o tym dane, z których wynika, że w pierwszym miesiącu działania usługi najstarszy podatnik, który rozliczył się elektronicznie miał 107 lat a prawie 150 osób więcej niż 100 lat.

Urzędy skarbowe z Warmii i Mazur w trakcie trwania akcji zeznań szczególne wsparcie starają się zapewnić właśnie seniorom. Szczególnie, że w tym roku część emerytów czekają zmiany: wszyscy ci, którym z rozliczenia podatku za 2020 r. wynika nadpłata, nie zostaną już – tak jak do tej pory – rozliczeni przez ZUS. Zamiast PIT-40A takie osoby otrzymają w tym roku PIT 11A.

Osoby, które otrzymały z organu rentowego PIT-11A, mogą:

  • złożyć samodzielnie zeznanie roczne, albo
  • nic nie robić do 30 kwietnia – wtedy urząd skarbowy zaakceptuje zeznanie PIT-37 za 2020 r., automatycznie wygenerowane w usłudze Twój e-PIT.

Emeryci i renciści, którzy mają jakieś wątpliwości związane ze swoim rozliczeniem PIT mogą skorzystać ze specjalnie dla nich uruchamianych przez poszczególne urzędy skarbowe dyżurów telefonicznych, w trakcie których uzyskają informacje o zmianach w składaniu zeznań rocznych, przysługujących ulgach i odliczeniach, sposobie przekazanie 1% podatku
dla OPP oraz możliwości załatwiania spraw elektronicznie. Komunikaty o dyżurach na bieżąco zamieszczane są na stronach internetowych urzędów skarbowych i izby administracji skarbowej.

Przypominamy: Wiele spraw w urzędzie skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu za pośrednictwem strony podatki.gov.pl lub telefonicznie. W sytuacjach, w których istnieje konieczność osobistej wizyty w urzędzie należy pamiętać, że jest ona możliwa po wcześniejszym umówieniu się i rezerwacji terminu i godziny. Najprościej zrobić to przez internet za pomocą elektronicznego formularza, dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Umożliwia to szybkie i komfortowe załatwienie spraw, bez konieczności stania w kolejkach i z zachowaniem środków ostrożności.

Nie trzeba umawiać wizyty w urzędzie, aby zostawić dokument w urnie (bez potwierdzenia odbioru) lub otrzymać potwierdzenie na swojej kopii w punkcie podawczym. Jeżeli chcemy wyjaśnić wątpliwości dotyczące złożonego dokumentu – powinniśmy umówić wizytę na podatki.gov.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKobyle. Zaginął 7-latek, wszczęto alarm. Dziecko wkrótce odnalazło się u sąsiada
Następny artykułBezrobotni szukają pracy u cyberprzestępców. Kolejny skutek COVID-19