A A+ A++

Wielu przedsiębiorców pewnie stanęło już przed taką perspektywą: OK, mam sklep internetowy i renomę na lokalnym rynku. Idzie mi naprawdę nieźle, ale chciałbym sprzedawać także za granicą. Tylko gdzie? Nie wiem, na których krajach najlepiej byłoby mi się skupić. A nie stać mnie na to, żeby źle się wstrzelić. To może być problem nawet 70 proc. małych i średnich przedsiębiorstw – wynika z badania firmy Euromonitor International przeprowadzonego we współpracy z Google. Tyle podmiotów bowiem wskazało, że nie dysponuje odpowiednią wiedzą dotyczącą wyboru najlepszych rynków docelowych.

Żyjemy więc w paradoksalnych czasach: z jednej strony barier dla handlu jest coraz mniej (bo mamy jednolity rynek Unii Europejskiej i cła mają coraz mniejsze znaczenie), a mimo to firmy wciąż się z nimi spotykają.

Biznes nie jest jednak sam w obliczu wyzwań związanych z ekspansją zagraniczną. Przedsiębiorcy mogą korzystać na przykład z licznych instrumentów wsparcia oferowanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości, takich chociażby jak dofinasowanie udziału w imprezach targowych albo misjach gospodarczych lub granty na rozwój wzornictwa przemysłowego. Do dyspozycji biznesu są również publiczne bazy wiedzy, takie jak chociażby portal trade.gov.pl.

Agata Barczyk – Google Polska

Firmy mogą również korzystać z progra … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułChiny: potwierdzono czwarty przypadek dżumy w tym miesiącu
Następny artykułNadzieja polskiego boksu. Piękna 23-latka ponownie stanie na ringu