A A+ A++

Gucci wprowadza na rynek serię butów w formie niewymienialnych tokenów NFT, które reprezentują dane aktywa (w tym przypadku obuwie) w oparciu o technologię blockchain.  

ZOBACZ: Cyfrowe dzieło sztuki sprzedane za równowartość 69 mln dolarów

Aby było to możliwe, dom mody współpracuje z białoruską firmą Wanna, znaną z tworzenia trójwymiarowych modeli w cyfrowym świecie.

Za pomocą aplikacji na smartfony można przymierzyć m.in. zegarki, nakrycia głowy, okulary, wypróbować szminki, a także sprawdzić jak  akcesoria do domu – wazony czy poduszki – będą wyglądały ustawione w docelowym miejscu. 

Pokolenie Z

Dzięki swoim działaniom marketingowym firma chce dotrzeć do klientów pokolenia Z (urodzonych w drugiej połowie lat 90. i po 2000 roku), obeznanego z technologią, a którego być może jeszcze nie stać na fizyczne produkty Gucci.

Dom mody zapewnił, że liczba par butów nie zostanie ograniczona i będzie je można wymieniać między konsumentami.

O tym jakie wartości mogą osiągać aktywa w formie niewymienialnych tokenów świadczy ostatnia aukcja w Christie’s. “Everydays – The First 5000 Days”, autorstwa Mike’a Winkelmanna, znanego również jako Beeple zostało sprzedane za równowartość 69 mln dolarów. Christie’s stał się pierwszym domem aukcyjnym, który będzie sprzedawał w pełni cyfrowe dzieła sztuki.

msl/sgo/ hypebeast.com, polsatnews.pl

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułKierunek Wrocław | Lataj z Mazur
Następny artykułPolowy i Śledź zaprosili na Zamkową działaczy piłkarskich oraz radnych. Będą rozmawiać o sztucznej murawie