A A+ A++

W cyklu „Marki na TikToku” prezentujemy działania znanych brandów na zdobywającej coraz większą popularność platformie społecznościowej. Tym razem przedstawiamy profil marki Plantwear.

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >>>

O działaniach marki Plantwear na TikToku opowiada Gabriela Wołowiec, PR & social media specialist marki. 

Jaki jest cel Waszego profilu? Co chcecie za jego pośrednictwem pokazać, wypromować? 

Jesteśmy marką tworzącą wszystkie produkty w Polsce oraz największym producentem zegarków w kraju. Naszym celem jest pokazanie, jak wygląda produkcja oraz naszych rzemieślników, którzy całe serce wkładają w powstawanie produktów. Chcemy też wprowadzić modowy content, który zaprezentuje nasze produkty z nieco innej strony. W przyszłości chcemy zwrócić uwagę na ważne społeczne tematy – cyklicznie organizujemy akcję sadzenia drzew. 

Kto odpowiada za tworzenie treści?

Za tworzenie treści odpowiada nasz wewnętrzny dział social mediów. W dostarczaniu materiałów pomaga nam również nasz dział produkcji w Radzyniu Podlaskim. 

Jak wygląda proces tworzenia takich treści? Na jakie kwestie trzeba zwracać największą uwagę?

Jest to na pewno proces bardzo pracochłonny. Dodatkowym utrudnieniem dla nas jest to, że nasz dział marketingu stacjonuje w Krakowie, a nasza produkcja znajduje się w Radzyniu Podlaskim. Dużą uwagę warto zwracać na jakość realizowanych filmów oraz odpowiedni dobór muzyki, która pasuje do publikowanego Tik Toka. 

Jaki rodzaj contentu sprawdza się u Was najbardziej?

Nasi odbiorcy bardzo chętnie oglądają filmiki z naszej produkcji, w których krok po kroku pokazujemy, jak powstaje np. drewniany zegarek. Bardzo dobrze przyjęły się filmy, w których pokazaliśmy jak marka Plantwear rozwinęła się od 2013 r., czyli początków działalności. 

@plantwear_pl

Tworzymy solidne, drewniane zegarki w Polsce! #plantwear #drewnianezegarki #drewnianabizuteria #dlaciebie #polskamarka #woodenjewelry

GET ON OUR LEVEL – Tyler Shamy

Czy promujecie swój tiktokowy profil na jakichś innych kanałach social mediowych?

W tym momencie tak naprawdę stawiamy swoje pierwsze kroki na tej platformie, ale na pewno mamy w planach promowanie konta na naszym Facebooku, który obecnie ma obserwuje ponad 550 tys. osób oraz na Instagramie, który obecnie ma prawie 50 tys. fanów. 

Co według Was wpływa na to, że dane treści staną popularne?

Przede wszystkim wpasowanie się w panujące trendy oraz zaspokojenie oczekiwań i potrzeb odbiorców. Należy ustalić swoją grupę odbiorców, do której chcemy, aby nasze treści trafiały oraz sprecyzować to kto jest naszym potencjalnym klientem. Ważnym elementem, jest też dostarczenie rozrywki odbiorcom – zwłaszcza w obecnych pandemicznych czasach. Warto również wspomnieć o interakcji z odbiorcami, które później mogą działać na zaangażowanie w publikowane treści. 

@plantwear_pl

Go! Królowa jest tylko jedna! #natłusto #tlustyczwartek #plantwear_pl #królowa #zawody

dźwięk oryginalny – plantwear_pl

Czy w planach macie korzystanie z social commerce na tiktoku?

Oczywiście, jesteśmy w trakcie wdrażania działań przez naszych specjalistów. 

Czy korzystacie ze współpracy z influencerami, którzy działają na TikToku? 

Influencer marketing jest w tym momencie bardzo pożądanym działaniem sprzedażowym i wizerunkowym dla marek, dlatego oprócz działań na Instagramie planujemy wdrażać współpracę na Tik-Toku. Mamy nadzieję, że już niedługo nasi fani będą mogli zobaczyć efekty tych działań. 

W jaki sposób dobieracie influencerów?

Priorytetem są dla nas wartościowe treści, które influencerzy przekazują odbiorcom. Nasza marka zdaje sobie sprawę, że obecnie influencerzy wywierają bardzo duży wpływ na społeczeństwo, dlatego ich treści muszą być dopasowane pod profil naszej marki. Drugą kwestią są zasięgi, które na pewno mają znaczny wpływ na popularyzację i sprzedaż. 

Jakie wskaźniki efektywności wykorzystujecie?

We współpracy z influencerami należy ustalić cel danej kampanii. Inne wskaźniki, które są dla nas kluczowe to budowanie świadomości, generowanie sprzedaży, a także pozyskiwanie aktywności np. poprzez konkursy. Warto pamiętać, że efektywność nie zawsze jest możliwa do zmierzenia od razu. Pod uwagę bierzemy wskaźniki ilościowe, takie jak: like, komentarze, liczba przekierowań, liczba fanów na profilu czy czas spędzony na WWW. Warto również wskaźniki ilościowe nadbudowywać tymi jakościowymi (czy content jest warty udostępnienia). 

@plantwear_pl

Która stylizacja z naszą torebką Groove Czeczota podoba Wam się najbardziej? #drewnianabizuteria #dlaciebie #fashion #drewnianatorebka #dc

Shaxicula (Toxic x Love Shack x Dragula) – DJ Cummerbund

Czy macie przygotowaną konkretną strategię dotyczącą TikToka czy improwizujecie? 

Obecnie jest to lekka improwizacja, ponieważ tak jak wspomnieliśmy zaczynamy dopiero przygodę z tą platformą. Planujemy jednak wdrażać nowe rozwiązania, content typowo modowy oraz podążać za obowiązującymi trendami: w tym medium ważna jest kreatywność i poczucie humoru. Możemy również pochwalić się, że zostaliśmy nominowani przez Tik Tok Poland w konkursie „Make TikTok Contest” w kategorii „TikTok? To chwilowa moda? To wymyśl coś najdłużej”. Oficjalne wyniki rywalizacji już wkrótce więc trzymajcie za nas kciuki. 🙂 

Jakich porad udzieliłabyś markom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z TikTokiem?

Nie bać się: sięgnąć po telefon, kamerę i zacząć nagrywać! Dodatkowo cykliczność publikacji jest bardzo ważna, co sami staramy się wdrażać. Oprócz tego otwartość i odwaga w publikowanych treściach. Nie ukrywamy, że podążanie za aktualnymi trendami, które promuje Tik Tok jest na pewno godne uwagi. 

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułW kalendarzu już prawie wiosna, ale pogoda spłatała figla. W Zielonej Górze spadł śnieg
Następny artykułŁuków: co trzeba zrobić, aby 1% naszego podatku trafił tam gdzie chcemy