A A+ A++

Tytuł najlepiej sprzedającego się samochodu świata to duże zobowiązanie. Nowoczesne, hybrydowe napędy, przyjemność prowadzenia, atrakcyjna sylwetka, przemyślane, przestronne wnętrze – poznaj nową Toyotę Corollę Hatchback!

Całkowicie nowa hybrydowa Toyota Corolla

Toyota Corolla to najlepiej sprzedający się samochód na świecie. Pozycja absolutnego lidera nie została osiągnięta przypadkiem. Toyota Corolla 12. generacji to zupełnie nowa epoka w historii modelu, co docenili klienci na całym świecie.

Corolla 12. generacji zbudowana jest według zupełnie nowej koncepcji, nie tylko w kwestii konstrukcji, lecz także projektowania i produkcji samochodów marki. Corollę oparto na nowej modułowej platformie o nazwie TNGA, czyli Toyota New Global Architecture. Platforma TNGA zapewnia wszystko, co najlepsze w konstrukcjach samochodów – zwiększoną sztywność nadwozia i nisko położony środek ciężkości, dzięki czemu oparta na niej Toyota Corolla wyśmienicie się prowadzi. W procesie produkcji samochodów wszystkich modeli Toyoty, opartych na nowej platformie szeroko wykorzystuje się bowiem technologie klejenia i laserowego spawania elementów. To właśnie m.in. dzięki nim nowa Toyota Corolla jest bardzo bezpiecznym samochodem – otrzymała maksymalną ocenę 5 gwiazdek w jeszcze bardziej wymagających niż w poprzednich latach testach bezpieczeństwa Euro NCAP 2019. Toyota Corolla zdobyła w testach zderzeniowych aż 95% za bezpieczeństwo dorosłych pasażerów, 84% za zabezpieczenie dzieci oraz 86% za ochronę pieszych. Systemy bezpieczeństwa zostały ocenione na 77%.

Platforma TNGA to także mniejsza masa, co pozytywnie odbija się zarówno na dynamice, jak i spalaniu dla wszystkich wersji silnikowych i nadwoziowych Toyoty Corolli. Nowa platforma to także niżej umieszczony fotel kierowcy, dzięki czemu kierowca nie tylko lepiej czuje samochód, ale także ma większe pole widzenia, co w połączeniu z inną cechą platformy – cieńszymi, ale bardzo wytrzymałymi słupkami A – wydatnie zwiększa bezpieczeństwo poruszania się po drogach, zwłaszcza w ruchu miejskim. Platformie TNGA Toyota Corolla zawdzięcza także swój niecodzienny, dynamiczny design, dzięki któremu z łatwością wyróżnia się na ulicach – jej możliwości pozwoliły bowiem stylistom Toyoty na zaprojektowanie takiego samochodu, jaki chcieli, a nie takiego, na jaki pozwalały ograniczenia platformy.

W Corolli, podobnie jak w innych modelach marki, nie mogło zabraknąć słynnego napędu hybrydowego Toyoty. Nowa Toyota Corolla ma w swojej gamie jego dwa warianty. Sprawdzone napędy gwarantują hybrydom Toyoty bardzo niskie zużycie paliwa, bezawaryjność oraz aż do 80% czasu jazdy z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Hybrydowa Toyota Corolla odzyskuje energię pochodzącą ze zwalniania i hamowania. Jest ona magazynowana w akumulatorach i może być ponownie użyta do napędzania samochodu. Oznacza to, że Toyotą Corollą, zwłaszcza w warunkach miejskich da się poruszać niemal całkowicie bezemisyjnie – silnik spalinowy w hybrydach Toyoty napędza samochód tylko wtedy, kiedy jest to konieczne, a na dodatek prawie zawsze pracuje w optymalnym dla siebie zakresie, co gwarantuje nie tylko bardzo niskie zużycie paliwa, lecz także bezawaryjność hybrydowego układu napędowego.

Toyota Corolla hatchback (model ten dostępny jest również jako TS Kombi oraz w wersji sedan) występuje w kilku wersjach napędowych. Najpopularniejszą opcją jest dobrze znany hybrydowy układ napędowy 1.8 Hybrid z przekładnią e-CVT. To jednostka o systemowej mocy 122 KM, świetnie znana m.in. z Priusa. Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 KM e-CVT średnio zużywa zaledwie od ok. 4,3-5,1 litra paliwa na 100 km. Emituje przy tym od 97 do 116 g dwutlenku węgla na kilometr. Ten hybrydowy układ napędowy występuje w Toyocie Corolli w wersjach Active, Comfort, TREK, GR Sport oraz Executive.

Drugim hybrydowym układem napędowym Toyoty Corolli hatchback jest jednostka 2.0 Hybrid Dynamic Force. Generuje aż 184 KM mocy, przy czym Toyota Corolla napędem z 2.0 Hybrid Dynamic Force średnio zużywa zaledwie od 4,7-5,6 litra paliwa na 100 km (w zależności od wyposażenia i wielkości kół) oraz emituje tylko od 106-127 g dwutlenku węgla na kilometr. 2.0 Hybrid Dynamic Force występuje w wersjach wyposażeniowych Comfort, TREK, GR Sport oraz Executive. Wspomnieć również warto, że jest to najnowsza, najnowocześniejsza generacja słynnych napędów hybrydowych Toyoty. Jej sercem jest bardzo nowoczesny silnik benzynowy, który cechuje się rekordową sprawnością cieplną oraz hybrydowym układem zasilania, co oznacza, że w zależności od potrzeb może być zasilany za pomocą wtrysku pośredniego bądź bezpośredniego, tak aby zawsze mógł pracować w optymalnych warunkach, zapewniając zarówno bardzo zadowalającą dynamikę (Toyota Corolla hatchback 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM e-CVT od 0 do 100 km/h przyspiesza w zaledwie 7,9 sekundy) oraz niskie zużycie paliwa na poziomie od 4,7-5,6 l/100 km. Obie hybrydowe wersje Toyoty Corolli wyposażone są w planetarną, automatyczną przekładnię e-CVT, zapewniającą optymalną pracę całego układu napędowego.

Nowa Toyota Corolla dostępna jest również z konwencjonalnym układem napędowym. Jego sercem jest silnik 1.2 Turbo o mocy 116 KM. Ta wersja wyposażona może być w manualną 6-biegową skrzynię biegów lub w automatyczną skrzynię Multidrive S. Toyota Corolla z tym silnikiem i manualną skrzynią zużywa średnio od 5,8-7,2 litra paliwa na 100 km, a jej średnia emisja CO2 wynosi od 132-163 g dwutlenku węgla na kilometr. Toyota Corolla 1.2 Turbo ze skrzynią biegów Multidrive S średnio zużywa od 6,1-7,3 litra paliwa na 100 km oraz emituje od 138-165 g dwutlenku węgla na kilometr. Silnik 1.2 Turbo dostępny jest w wersjach wyposażenia Active oraz Comfort.

Toyota Corolla Hatchback – wersje wyposażenia

 

Toyota Corolla Hatchback 2021 – poznaj wersje wyposażenia

Każda Toyota opuszcza fabrykę z bardzo bogatym wyposażeniem standardowym. Nowa Toyota Corolla 2021 w podstawowej wersji wyposażenia Active to znacznie więcej niż wersja podstawowa w klasycznym znaczeniu tego wyrażenia.

Toyota Corolla Hatchback Active – znacznie więcej niż wersja podstawowa

W standardzie najtańszej wersji Toyoty Corolli hatchback występuje komplet systemów bezpieczeństwa czynnego, a zatem układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) z systemem wykrywania pieszych i rowerzystów, układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) z funkcją powrotu na zadany tor jazdy (SC), układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA), automatyczne światła drogowe (AHB), inteligentny tempomat adaptacyjny (IACC), asystent utrzymania pasa ruchu (LTA) i system automatycznego powiadamiania ratunkowego (eCall). Do tego dochodzą takie rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo jazdy jak automatyczny ogranicznik prędkości (ASL), sygnał awaryjnego hamowania (EBS), system zapobiegający blokowaniu kół (ABS) z elektronicznym rozkładem sił hamowania (EBD), światła do jazdy dziennej w technologii LED, światła główne i tylne w technologii LED, system wspomagający pokonywanie podjazdów (HAC), system monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS), system stabilizacji toru jazdy (VSC), system wykrywania zmęczenia kierowcy (SWS), 7 poduszek powietrznych czy system mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX na skrajnych tylnych siedzeniach, a to tylko seryjne rozwiązanie z dziedziny bezpieczeństwa, które znajdują się w Toyocie Corolli Active.

Jeśli chodzi o multimedia, w standardzie wersji wyposażenia Active znajdują się m.in. radio cyfrowe DAB z sześcioma głośnikami, system Bluetooth, umożliwiający bezprzewodową łączność z telefonem, port USB, usługi łączności Toyota Connected Car oraz interfejsy Android Auto i Apple CarPlay.

W seryjnym wyposażeniu znajdziemy również elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka zewnętrzne, elektrycznie regulowane szyby przednie i tylne z zabezpieczeniem przed przycięciem palców, automatyczne światła z czujnikiem zmierzchu oraz klimatyzację – automatyczną lub manualną, w zależności od wybranej wersji silnikowej. Toyota Corolla 2021 1.2 Turbo 116 KM ze skrzynią manualną i automatyczną Multidrive S wyposażona jest w klimatyzację manualną, natomiast hybryda Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 KM w dwustrefową klimatyzację automatyczną. Jeśli chodzi o styl, każda Toyota Corolla Active w standardzie posiada lakierowane lusterka i klamki zewnętrzne, antenę dachową w kształcie płetwy rekina w kolorze nadwozia, tylny spojler w kolorze nadwozia oraz tylny dyfuzor w kolorze Piano Black. We wnętrzu zaś znajdziemy miękkie materiały wykończeniowe w górnej części deski rozdzielczej.

Tyle w wyposażeniu standardowym, jednak Toyota oferuje do Toyoty Corolli Active także dodatkowe opcje w postaci tylnych czujników parkowania, zabezpieczenia antykradzieżowego Meta System w technologii Bluetooth Low Energy i dodatkowego zabezpieczenia antykradzieżowego Meta System BLE42. Do Toyoty Corolli Active można dokupić również pakiet Park, czyli przednie i tylne czujniki parkowania, pakiet Black w postaci nakładki na przedni zderzak, listwy na tylną klapę, listew bocznych oraz nakładek progowych w kolorze czarnym, oraz Pakiet Business w postaci świateł przeciwmgielnych w technologii LED oraz kierownicy obszytej skórą typu nappa z przeszyciami w kolorze czarnym.

Ceny nowej Toyoty Corolli Active kształtują się następująco: Toyota Corolla Active 1.2 Turbo 116 KM 6 M/T kosztuje od 69 900 złotych, Toyota Corolla Active 1.2 Turbo 116 KM Multidrive S od 76 400 złotych, natomiast hybrydowa Toyota Corolla 1.8 Hybrid 122 KM od 86 600 złotych.

Toyota Corolla Hatchback Comfort – przemyślane rozwiązania i wyrafinowane wnętrze

W przypadku Toyoty Corolli hatchback w wersji Comfort, pierwszym, co rzuca się w oczy, są 16-calowe aluminiowe felgi z oponami 205/55 R16, ale dodatkowo można do tej wersji zamówić także 17-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/45 R17. Oprócz wyposażenia znanego z wersji Active, Toyota Corolla 2021 Comfort seryjnie wyposażona jest w automatyczną dwustrefową klimatyzację, dźwignię zmiany biegów obszytą skórą, kierownicę obszytą skórą typu nappa z przeszyciami w kolorze czarnym, podłokietnik w drugim rzędzie siedzeń, uruchamianie silnika przyciskiem oraz manualną regulację wysokości fotela pasażera w pierwszym rzędzie. W zakresie bezpieczeństwa seryjne w Toyocie Corolli Comfort są także światła przeciwmgielne w technologii LED, system multimedialny Toyota Touch 2 z kolorowym ekranem dotykowym o przekątnej 8 cali oraz kamera cofania.

Do standardowego wyposażenia Toyoty Corolli Comfort można dodatkowo zamówić także pakiety – pakiet Park, pakiet Style z przyciemnianymi szybami tylnymi, światłami głównymi LED, spryskiwaczami przednich świateł, niebieskim, nastrojowym oświetleniem przednich drzwi, podłokietnikiem w pierwszym rzędzie siedzeń obszytym skórą, oświetleniem przednich uchwytów na napoje, podświetlanym schowkiem w konsoli centralnej, oraz wspomnianymi już 17-calowymi felgami z oponami 225/45 R17. Do nowej Toyoty Corolli 2021 w wersji Comfort zamówić można także Pakiet Tech. W jego skład wchodzą inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, przednie czujniki parkowania, tylne czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA), kolorowy, 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, podgrzewane fotele przednie oraz elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.

Ceny Toyoty Corolli w wersji wyposażenia Comfort zaczynają się od 78 400 złotych za auto z silnikiem 1.2 Turbo 116 KM i manualną skrzynią 6 M/T. Toyota Corolla Comfort 1.2 Turbo 116 KM Multidrive S kosztuje od 84 900 złotych, hybryda Toyota Corolla Comfort 1.8 Hybrid 122 KM od 92 500 złotych, a Corolla Comfort 2.0 Hybrid 184 KM od 101 300 zł.

Toyota Corolla TREK – dla wszystkich, którzy cenią sobie aktywny tryb życia

Toyota Corolla TREK to znacznie więcej, niż tylko wersja wyposażenia. Model ten, dostępny tylko w nadwoziu TS Kombi i wyłącznie z napędem hybrydowym, powstał w odpowiedzi na rosnące zainteresowanie samochodami kompaktowymi o wyglądzie crossoverów. Corolla TREK, której nazwa nawiązuje do współpracy między Toyotą a firmą Trek Bicycle, wyróżnia się o 20 mm wyższym zawieszeniem, osłonami podwozia z przodu i z tyłu i 17-calowymi felgami aluminiowymi z przeszlifowaniem.

Jako model dla osób aktywnych, Toyota Corolla TREK jest także odpowiednio do przeznaczenia wyposażona. Poza wspomnianymi już cechami charakterystycznymi, są to także system bezkluczykowego dostępu do samochodu (inteligentny kluczyk), inteligentne wycieraczki z czujnikiem deszczu, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, gniazdo 12 V w przestrzeni bagażowej, podgrzewane przednie fotele, znana już z opcji w wersji Comfort, elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy, a także stacja do bezprzewodowego ładowania telefonu w konsoli centralnej, podświetlenie bagażnika w technologii LED czy system ułatwiający składanie drugiego rzędu siedzeń (Toyota Easy Flat). Zapakowanie samochodu ułatwiają m.in. relingi dachowe czy podwójna, obracana podłoga bagażnika ze spodem wykończonym materiałem antypoślizgowym. Corolla TREK wyposażona jest ponadto seryjnie w przednie i tylne czujniki parkowania, układ detekcji przeszkód (ICS), zapobiegający kolizjom podczas manewrów, światła główne w technologii LED, światła przeciwmgielne w technologii LED, spryskiwacze przednich świateł i przyciemniane szyby tylne.

Ceny nowej Toyoty Corolli TREK 2021 z nadwoziem TS Kombi kształtują się następująco: Toyota Corolla TREK 1.8 Hybrid 122 KM kosztuje od 110 100 złotych, Toyota Corolla TREK 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM – od 119 000 złotych.

Toyota Corolla Hatchback GR Sport – ze sportowym zacięciem

Toyota Corolla GR Sport wnosi do gamy Corolli ducha wyczynowego zespołu TOYOTA GAZOO Racing oraz sportowy design. Toyota oczywiście uwzględniła te założenia również w wyposażeniu tego modelu. Poza kompletnym wyposażeniem z wersji Comfort mamy tutaj także 17-calowe felgi aluminiowe GR Sport z oponami 225/45 R17, dach w kolorze Piano Black, przyciemniane szyby tylne, oraz czarny lakier na tylnym spojlerze i antenie dachowej w kształcie płetwy rekina. Auto otrzymało także inteligentny kluczyk, czujnik deszczu, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne, podgrzewane przednie fotele, elektryczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy, bezprzewodową ładowarkę telefonu i kolorowy, 7-calowy wyświetlacz na tablicy wskaźników. W Toyocie Corolli GR Sport nie mogło także zabraknąć przednich foteli w stylistyce sportowej.

W zakresie bezpieczeństwa mamy tutaj także przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA) z funkcją automatycznego hamowania i światła główne LED. Do Toyoty Corolli GR Sport zamówić można również dodatkowy Pakiet Dynamic, zawierający system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA), wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), kolorowy wyświetlacz na tablicy wskaźników z efektem trójwymiarowości, podgrzewaną kierownicę, podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, nawiewy w drugim rzędzie siedzeń oraz 18-calowe felgi aluminiowe GR Sport z oponami 225/40 R18. Dla wersji z napędem hybrydowym 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM oraz Pakietem Dynamic wybrać można także Pakiet AVS, czyli system aktywnego zawieszenia, w którym regulować można charakterystykę pracy amortyzatorów, dostosowując ją do swoich upodobań, kiedy np. od samochodu oczekujemy jeszcze bardziej sportowego prowadzenia.

Toyota Corolla hatchback GR Sport dostępna jest wyłącznie z napędem hybrydowym. Kosztuje od 109 100 złotych w wersji 1.8 Hybrid 122 KM oraz od 118 000 złotych w wersji 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM.

Toyota Corolla Hatchback Executive – połączenie stylu i wyjątkowego wyposażenia

Toyota Corolla hatchback z wyposażeniem Executive to topowa wersja Corolli, jeśli chodzi o komfort i styl. Seryjnie wyposażona jest ona m.in. w wyświetlacz projekcyjny na przedniej szybie (HUD), podgrzewane fotele przednie, elektryczna regulacja podparcia odcinka lędźwiowego fotela kierowcy, podgrzewane wycieraczki przedniej szyby, bezprzewodową ładowarkę telefonu, podgrzewaną kierownicę czy kolorowy wyświetlacz z efektem trójwymiarowości na tablicy wskaźników. W standardzie Toyoty Corolla hatchback Executive znalazły się także przednie i tylne czujniki parkowania, inteligentny system automatycznego parkowania (S-IPA) z funkcją automatycznego hamowania, system monitorowania martwego pola w lusterkach (BSM), system ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu pojazdu (RCTA) i nawigacja satelitarna Toyota Touch 2 with GO w języku polskim z 3-letnią aktualizacją map. Dodatkowo w standardzie tej wersji zawarto elementy wyposażenia z opisywanych wcześniej Pakietów Style oraz Tech a wnętrze dostępne jest w dwóch wariantach kolorystycznych – jasnym lub ciemnym.

To jednak nie wszystko, co można mieć w Toyocie Corolli Executive. Do wyposażenia można dodać także Pakiety VIP, Premium Audio JBL oraz Pakiet Skyview. Pakiet VIP zawiera m.in. światła matrycowe w technologii LED z systemem adaptacyjnych świateł drogowych (AHS), tapicerkę skórzaną z perforacją (skóra naturalna i syntetyczna) w kolorze szarym (dla jasnego wnętrza) lub czarną skórzaną tapicerkę dla ciemnego wnętrza i 18-calowe felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18. W pakiecie Premium Audio JBL znalazł się system nagłośnienia marki JBL z 8 głośnikami, natomiast w Pakiecie Skyview sterowany elektrycznie dach panoramiczny z funkcją otwierania i uchylania oraz zasłaniająca go elektryczna roleta.

Toyota Corolla hatchback Executive dostępna jest wyłącznie z napędem hybrydowym – w wersjach 1.8 Hybrid 122 KM oraz 2.0 Hybrid Dynamic Force 184 KM. Cena pierwszej z nich to 112 600 złotych, zaś drugiej 121 400 złotych. Sprawdź szczegółowe informacje i cennik poszczególnych wersji wyposażenia Corolli Hatchback.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułIGHP o Krajowym Planie Odbudowy: zrównoważony rozwój turystyki i hotelarstwa, a nie przebranżowienie
Następny artykułFuzja Orlenu z Lotosem – czy istniała alternatywa? [KOMENTARZ]