Benelli TRK 502 X to ciekawa turystyczna propozycja na prawo jazdy kategorii A2. Motocykl włoskiej marki to chińska konstrukcja firmy Qianjiang o stylistyce dostosowanej do europejskich wymagań. Model ten oferowany jest w podstawowej odmianie TRK 502 stworzonej bardziej z myślą o jeździe po asfalcie i nieco bardziej terenowej (choć mowa tu raczej o szutrowych drogach niż prawdziwym offroadzie) TRK 502 X.
Na 2021 r. motocykl przeszedł niewielkie zmiany. Rok ten stoi pod znakiem normy emisji spalin Euro 5, do której producenci musieli dostosować wszystkie oferowane w Europie motocykle (lub wycofać je z oferty). Niektóre konstrukcje wymagały sporych zmian, w tym nawet zwiększenia pojemności silnika. W przypadku Benelli TRK 502 X było inaczej.
Zastosowano nowy wydech z dwoma katalizatorami, nieco zmodyfikowano oprogramowanie sterujące silnikiem i zmieniono przełożenie główne. Ponieważ mamy do czynienia z silnikiem, którego moc i tak była zapewne nieco ograniczona, aby dostosować ją do wymogów prawa jazdy kategorii A2, a do tego zakres modyfikacji był niewielki, to osiągi motocykla się nie zmieniły.
Benelli TRK 502 X nadal ma silnik o pojemności 500 cm3, który dostarcza maksymalną moc 47,6 KM (35 kW) przy 8500 obr./min i maksymalny moment obrotowy równy 46 Nm przy 6000 obr./min. Jak przystało na motocykl turystyczny, ma on spory zbiornik paliwa mieszczący 20 l. Do tego TRK 502 X wyposażony jest w przedni widelec z lagami o średnicy 50 mm, a prześwit 220 mm zapewnia, że nie będzie problemu z jazdą po polnych i leśnych drogach. Bez płynów motocykl ten waży 213 kg.
Niewielka skala zmiana oznacza też, że cena pozostała taka jak wcześniej. Benelli TRK 502 X kosztuje 26 300 zł i dostępny jest w trzech kolorach – białym, czerwonym i ciemnoszarym. Mniej terenowy model TRK 502 to wydatek 25 200 zł.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS