Jeśli czynności pośredników mają cechy usług reklamowych i usług badania rynku to jest to wystarczające do uznania, że wynagrodzenia za te czynności podlegają opodatkowaniu.
Spółka tłumaczyła, że pośrednicy zobowiązują się wykonywać czynności polegające na pośredniczeniu w sprzedaży produktów spółki i szczegółowo jej opisała. Zastrzegała jednak, że głównym celem umów pośrednictwa jest zwiększenie sprzedaży produktów spółki na rynkach zagranicznych. Szerzenie akcji informacyjnej, docieranie do klientów z materiałami marketingowymi, itp., które to czynności są konieczne dla prawidłowego i efektywnego zdobywania nowych nabywców produktów mają charakter wtórny.
Zapytała czy w przypadku wypłaty wynagrodzenia należnego pośrednikowi z tytułu umowy pośrednictwa jako płatnik ma obowiązek potrącić zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 20 proc. w oparciu o art. 21 ust. 1 pkt 2a w związku z art. 26 ust. 1 ustawy o CIT tj. tzw. podatek u źródła?
Czytaj także: Usługi reklamowe z zaostrzonym rygorem
Wbrew oczekiwaniom spółki fiskus opowiedział, że tak. Przypomniał, że art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o CIT prz…
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów “Rzeczpospolitej”
Oferta promocyjna: dostęp do treści rp.pl już od 9,90 zł za miesiąc!
Wybierz najkorzystniejszą ofertę i zyskaj dostęp do najważniejszych tekstów rp.pl z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w t … czytaj dalej
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS