Dino Polska zakończyło instalację paneli fotowoltaicznych na pierwszych sklepach
03.03.2021r. 12:30
Michał Muskała, członek zarządu Dino, tak skomentował kontynuację podjęcie inwestycji: “Inwestycje w odnawialne źródła energii i propagowanie proekologicznych rozwiązań są jednym z priorytetów spółki, a minimalizowanie wpływu na środowisko naturalne na stałe jest wpisane w działalność operacyjną Dino Polska”. Jeszcze przed rezygnacją ze stanowiska Prezesa Zarządu, Szymon Piduch określił kierunek energetyczny Dino jako: “Chcemy postępować zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów. To dotyczy nie tylko budowania oferty produktowej marketów Dino w oparciu o wysokiej jakości produkty świeże, ale także podejmowania wyzwań i realizacji projektów związanych z przeciwdziałaniem zmianom klimatu”. Słowa te zdecydowanie pokrywają się z obecnymi i przeszłymi działaniami Dino.
W obecnym dążeniu do niskich kosztów energii sieć postawiła na panele PV, jednak w przeszłości zadbano także o efektywność energetyczną – w 2019 roku spółka ukończyła proces wymiany oświetlenia w sklepach, które obecnie niemal w całości opiera się o technologię LED, dzięki czemu same tylko żarówki zużywają od 40 do 50% mniej energii. Obecnie w fazie wykonania jest również projekt wymiany oświetlenia parkingowego. Spółka szacuje, że nowe lampy LEDowe pozwolą oszczędzić 75% energii. Przypomnijmy tylko, iż obecnie na sieć składa się około 1500 sklepów – oszczędności mogą być naprawdę ogromne dzięki dużej skali oszczędności. Wiemy, iż panele PV znajdą się na dachach 800 marketów, jednak obecna polityka firmy pozwala wnioskować, iż docelowo każdy market Dino będzie zaopatrzony we własną instalację słoneczną.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS