Honda, KTM, Piaggio i Yamaha stworzyły konsorcjum na rzecz wymiennych akumulatorów do motocykli oraz lekkich pojazdów elektrycznych. Wspólny standard znacząco usprawniłby korzystanie z takiego rozwiązania. Jak tłumaczą twórcy konsorcjum, znormalizowany system wymiany akumulatorów przyczyniłby się do popularyzacji lekkich pojazdów elektrycznych (jak motocykle czy skutery). Wspólny standard ułatwiłby dostęp do tego rozwiązania i można by było zbudować całą sieć punktów wymiany akumulatorów.
Co więcej, takie sposób ich wykorzystania pozwoliłby na bardziej zrównoważone zarządzanie cyklem akumulatorów. Producenci jednośladów zapewniają też, że wspólny standard pozwoliłby na szybsze i skuteczniejsze reagowanie na potrzeby klientów. Wymienne akumulatory miałyby być stosowane w motocyklach, motorowerach, trójkołowcach i quadach.
Wśród bezpośrednich i najbardziej odczuwalnych dla użytkowników zalet wymieniane jest oczywiście zniknięcie problemu zasięgu pojazdów elektrycznych. Gdy akumulator się rozładuje, będzie wystarczała wymiana go na taki naładowany. Wymienne akumulatory mają obniżyć ceny pojazdów, ale też całej infrastruktury.
Konsorcjum założone przez czterech producentów zacznie działać w maju 2021 r. Od razu Honda, KTM, Piaggio i Yamaha zapraszają też do współpracy inne firmy, wiedząc, że szersza współpraca przy tworzeniu wspólnego standardu znacząco zwiększy szanse jego popularyzacji.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS