„Lekcja:Enter” to największy obecnie realizowany projekt edukacji cyfrowej w Polsce skierowany do szkół, który obejmuje wsparciem placówki edukacyjne z przeznaczeniem na przeprowadzenie szkoleń dla nauczycieli, którzy dowiedzą się jak lepiej wykorzystywać nowe technologie i e-zasoby w edukacji dzieci i młodzieży.
Do Projektu, w Edycji na lata 2019-2023, zakwalifikowali się i przystąpili także nauczyciele szkół Gminy Brodnica: Szkoły Podstawowej im. Janusza Korczaka w Szabdzie (łącznie 7 nauczycieli, w zakresie: matematyki, języka angielskiego, języka polskiego, edukacji wczesnoszkolnej i plastyki) i Szkoły Podstawowej im. Królewny Anny Wazówny w Gorczenicy (łącznie 7 nauczycieli, w zakresie: edukacji wczesnoszkolnej, geografii, języka angielskiego, języka polskiego, biblioteki, biologii, informatyki oraz kadry zarządzającej). Celem szkolenia jest pokazanie nauczycielom korzyści z wykorzystywania stron, aplikacji, wszelkiego rodzaju ogólnodostępnych zasobów cyfrowych w swojej codziennej pracy edukacyjnej. Podczas szkolenia nauczyciele zobaczą np. jak korzystać z e-podręczników, materiałów i zasobów dydaktycznych (np. Akademia Khan), także na urządzeniach mobilnych, poznają zastosowanie różnego rodzaju sprzętu i aplikacji jak np. Learning App, Kahoot czy Quizizz i dowiedzą się jak kreatywnie wykorzystywać je na swoich lekcjach. Dowiedzą się jak pracować metodą projektów uczniowskich za pomocą narzędzia Webquest, jak stosować kształcenie wyprzedzające z wykorzystaniem TIK, jak tworzyć własne e-zasoby edukacyjne, jak bezpiecznie poruszać się w środowisku cyfrowym, poznają społeczności praktykujących nauczycieli.
Wszystkie szkolenia są bezpłatne i trwają od stycznia 2021 roku do połowy marca br.
Operatorem tego projektu są: Fundacja Orange, Fundacja Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego i Instytut Spraw Publicznych. Projekt – to element całościowej strategii działań prowadzonej w porozumieniu z Ministerstwem Edukacji Narodowej.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS