Mieszkanka Ełku odebrała telefon od rzekomego konsultanta swojego banku, który namówił ją do zainstalowania konkretnej aplikacji. Kobieta podała też przez telefon swoje dane z dowodu osobistego. W rezultacie ktoś wykorzystał je do zaciągnięcia kredytu w wysokości blisko 45 tys. złotych.
Policjanci z Ełku wyjaśniają okoliczności oszustwa „na pracownika banku”. Do mieszkanki Ełku zadzwoniła osoba podająca się za pracownika banku. Poinformowała, że ktoś miał włamać się na konto właścicielki. W celach bezpieczeństwa zaleciła zainstalowanie wskazanej aplikacji i postępowanie zgodne z jej wskazówkami.
Aby nie paść ofiarą oszustów, należy pamiętać o pewnych zasadach bezpieczeństwa. Przede wszystkim nie instalować nieznanych aplikacji na swoje urządzenia. Ważne jest także, by nie udzielać informacji na temat dostępu do naszego konta, danych do logowania, danych autoryzacyjnych operacji bankowych i naszych danych osobowych żadnej postronnej osobie.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS