A A+ A++

22.02.2021r. 13:00

Rząd zrezygnował z przepisów przewidujących możliwość wjazdu na teren tzw. stref czystego transportu dla aut napędzanych gazem płynnym (LPG) – informuje Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych. W minionym tygodniu Rządowe Centrum Legislacji opublikowało nową wersję projektu ustawy o zmianie ustawy o elektromobilności i paliach alternatywnych. Jeśli owa wersja się ostanie, to właściciele pojazdów na gaz nie będą mieli powodów do radości.
Ministerstwo Klimatu i Środowiska pracuje nad regulacjami dotyczącymi tworzenia tzw. stref czystego transportu. Znalazły się one w projekcie nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliw alternatywnych oraz niektórych innych ustaw. Jego najnowszą wersję zamieściło 17 lutego Rządowe Centrum Legislacji.

Częściowo utrzymano też pakiet przepisów ułatwiających instalację punktów ładowania w istniejących budynkach wielorodzinnych na wniosek mieszkańców – posiadaczy pojazdów elektrycznych, choć jak zauważa PSPA z projektu usunięto kluczowy przepis przewidujący sporządzenie ekspertyzy dotyczącej możliwości instalacji punktu ładowania na stanowisku postojowym w budynku wielorodzinnym w ramach obowiązkowego, cyklicznego przeglądu instalacji elektrycznej budynku oraz zaliczenie kosztów z tego tytułu do kosztów zarządu nieruchomością wspólną. Według najnowszej wersji projektu, ekspertyza ma być sporządzana na wniosek mieszkańca, który poniesie związane z nią opłaty.

Stowarzyszenie zwraca uwagę, że rząd zrezygnował z przepisów przewidujących możliwość wjazdu do stref czystego transportu dla samochodów napędzanych gazem płynnym (LPG). Do stref tych będą mogły jedynie wjeżdżać pojazdy elektryczne napędzane wodorem i gazem ziemnym.

Auta, które będą mogły wjechać na teren strefy będą otrzymywały naklejkę na szybę (jej koszt nie będzie mógł przekroczyć 5 zł) a za wjazd pojazdem, który nie jest do tego uprawniony grozić będzie kara w wysokości 500 zł.

Poprzednia wersja projektu jak zauważa portal zakładała, że strefę czystego transportu, będzie musiała wyznaczyć każda gmina miejska licząca więcej niż 100 tys. mieszkańców, tymczasem zgodnie z nową wersją projektu zobligowane będą do tego gminy powyżej 100 tys. mieszkańców, ale jedynie te, w których kontrola Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wykaże przekroczenie dopuszczalnego średniorocznego poziomu zanieczyszczenia powietrza dwutlenkiem azotu NO2. Strefa będzie musiała powstać w ciągu roku od przekazania przez Głównego Inspektora Ochrony Środowiska wyników badań.

Źródło: biznesinfo.pl

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułSony WF-1000XM4 – Nowa generacja cenionych słuchawek TWS w kompaktowym rozmiarze à la Samsung Galaxy Buds
Następny artykułPREZYDENT MIASTA OŚWIĘCIM ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Szkoły Podstawowej nr 1 im. Królowej Jadwigi w Oświęcimiu, Szkoły Podstawowej Sportowej nr 8 z Oddziałami Mistrzostwa Sportowego im. Marii Skłodowskiej-Curie w Oświęcimiu, Miejskiego Przedszkola nr 14 z Oddziałami Integracyjnymi i Oddziałem Specjalnym w Oświęcimiu.