A A+ A++

Po 22. latach Muzeum Narodowe w Poznaniu postanowiło zmienić swoje logo. Jak mówią przedstawiciele instytucji, jest to nie tylko zmiana w obszarze systemu identyfikacji wizualnej, ale przede wszystkim głęboka zmiana organizacyjna.

Poznańskie Muzeum Narodowe odświeża swoje logo – dominujące kolory w nowym CI MNP to biel i czerwień, co jest celowym nawiązaniem do barw narodowych. Biel symbolizuje czystość formy, początek, pokój i jasność, niewinność i prawdę, prostotę i minimalizm. Natomiast symbolika czerwieni to zapał, energia twórcza, odwaga, radość, szczęście, miłość, uczucie, intuicja, natchnienie, świadomość, przywództwo, działanie twórcze, a także oczyszczenie. 

stare logo

nowe logo

Jak czytamy w oficjalnym komunikacie Muzeum Narodowego w Poznaniu, nowa identyfikacja wizualna zakłada również ekspozycję logo w wersji achromatycznej, czarno-białej oraz w gradientach szarości. Logo złożone jest z sygnetu i deskryptora – nowa identyfikacja zakłada poprawność użycia deskryptora w pionie lub poziomie. Z kolei budowa sygnetu została zaprojektowana w oparciu o harmoniczną zasadę złotego podziału. Co więcej, koncept projektu sygnetu logo zawiera przenikające się pierwsze litery nazwy instytucji.

Dalej czytamy, że symbolika zawierającej się w sygnecie matematycznej wstęgi Möbiusa to metafora nieskończoności twórczego potencjału, artystycznej inspiracji, którą można dostrzec w zbiorach muzeum. W kształcie sygnetu zaszyta jest jeszcze jedna metafora – to symbolika drzwi otwartych, która nawiązuje do jednej z przyjętych wartości: otwartości i budowania relacji. 

– Jesteśmy otwarci na otaczający nas świat, stając się miejscem spotkań i dialogu. Angażujemy publiczność do uczestniczenia w działaniach muzeum. Otwieramy naszą przestrzeń, likwidując bariery. Budujemy, utrzymujemy i pogłębiamy relacje z naszymi widzami i partnerami w oparciu o przyjaźń, serdeczność oraz wzajemne zrozumienie potrzeb – mówią przedstawiciele Muzeum Narodowego w Poznaniu. 

Wdrożenie zmiany systemu identyfikacji wizualnej skutkuje zmianą dla wszystkich dziewięciu oddziałów Muzeum Narodowego w Poznaniu.

PS

Marka General Motors zmienia swoje słynne logo, które było stosowane przez nią od 1964 roku. Nowa identyfikacja wizualna firmy symbolizuje zmiany zachodzące w koncernie, a także jej dążenia do upowszechnienia pojazdów elektrycznych.

PS2

Marka Burger King przechodzi rebranding – pierwsza od przeszło 20 lat zmiana identyfikacji wizualnej obejmuje m.in. nowe logo, opakowania produktów, oznakowania i dekoracje lokali, a także stroje pracowników sieci.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułProjekt Umowy Partnerstwa do poprawki
Następny artykułPielęgnują drzewa, wspólnie wycinają jemiołę