A A+ A++

Bulls jest niemiecką marką, która należy do grupy ZEG (Zweirad-Einkaufs-Genossenschaft) – obecnie największego producenta rowerów w Niemczech i jednocześnie w Europie. Marka na świecie jest szeroko znana i rozpoznawalna głównie za sprawą Team’u Bulls, zawodowej drużyny kolarskiej MTB, która rozsławiła Bullsa m.in. przez seryjne wręcz triumfy w Cape Epic – najcięższym wyścigu etapowym MTB na świecie. Poza aspektem sportowo-marketingowym drużyna kolarska Bulls ma też wpływ na kształt i jakość rowerów niemieckiego producenta – jej zawodnicy z dużym zaangażowaniem biorą udział w procesie R&D. 

Ponieważ ich rodzimy (niemiecki) rynek jest obecnie niemal zdominowany przez rowery elektryczne, dość naturalne jest, że Bulls w ostatnim czasie koncentruje się przede wszystkim na rowerach ze wspomaganiem. Wśród e-nowości bardzo ciekawie prezentuje się model Bulls E-Stream EVO AM FIT 29 – elektryczny full z pogranicza trail i enduro o skoku 150/150 mm, toczący się na dużych kołach, wspomagany przez motor Panasonic GX O, który legitymuje się monstrualnym maksymalnym momentem obrotowym – 90 Nm, a do tego występuje z trzema opcjami pojemności baterii – 555, 740 oraz 925 Wh. Obok niego nowym rowerem elektrycznym w kolekcji jest też Bulls Sonic EVO AM-I Carbon – doskonale wyposażony, karbonowy e-full o skoku 150/150 mm, na kołach mullet, który korzysta ze sprawdzonego wspomagania w postaci silnika Bosch Performance Line CX z momentem obrotowym 85 Nm. Powyższe jednostki nie zmieniają faktu, że w wielu flagowych modelach Bullsa nadal spotkamy wyjątkowo cenione na rynku systemy wspomagania Brose (sporo uwagi poświęciliśmy mu podczas testu modelu E-Stream Evo AM 3). W tym artykule koncentrujemy się jednak na nowościach w segmencie klasycznych rowerów, które prezentujemy poniżej. 

Ścieżkowiec Bulls Copperhead FSX

 

Bulls Copperhead to znany model w kolekcji niemieckiego producenta – tak nazywa się seria ich hardtaili do MTB. Dostępne są zarówno jego budżetowe wersje oparte o aluminiowe ramy, jak również modele karbonowe oraz e-bike’i Copperhead. Model FSX to z kolei ścieżkowy full, który dołączył do kolekcji na 2021 rok jako zupełnie nowa konstrukcja. Oparto go o aluminiową ramę i koła 29 cali, a jego skok wynosi po 140 mm zarówno z przodu i z tyłu. Geometria i zawieszenie bazują na droższym, karbonowym rowerze z pełnym zawieszeniem Bullsa, modelu Wild Ronin. Producent sytuuje go w kolekcji jako budżetowego fulla do ścieżkowej jazdy po górach. Na wyposażeniu znajdziemy 12-biegowy napęd Shimano Deore M6100 (1×12), mocne czterotłoczkowe zaciski hamulcowe oraz widelec Rock Shox 35 Silver. Na uwagę zasługuje modny obecnie kolor ramy oraz detali w rowerze. 

Szybki Full Bulls Wild Edge Trail

 

Model Wild Edge w kolekcji Bullsa jest fullem do ścigania się w XC i maratonach oraz na ciężkich etapówkach MTB. To maszyna, na której Alban Lakata – jeden z najpopularniejszych maratończyków na świecie – pokonuje trasy najważniejszych wyścigów XCM i XCS na świecie. W sezonie 2021, zgodnie z branżowymi trendami, Bulls przygotował bardziej ścieżkowy wariant tego modelu. Nowy sprzęt, czyli Bulls Wild Edge Trail to szybka agresywna ścieżkowa maszyna, która ma oczywiście karbonową ramę, toczy się na 29-calowych kołach, a pewne pokonywanie nierówności zapewnia jej 110 mm skoku przedniego amortyzatora oraz 100 mm w przypadku tylnego zawieszenia. Ścieżkowe możliwości mają się rozwinąć w wersji Trail głównie za sprawą regulowanej sztycy o skoku około 150 mm (w zależności od rozmiaru ramy), czy zastosowania obu tarcz hamulcowych w rozmiarze 180 mm. Geometria w tym modelu jest nowoczesna i skierowana w stronę ciężkiego terenu – ramy mają spory reach, a kąt główki to 67,3 stopnia. 

Gravel Bulls Trail Grinder 

 

W kategorii rowerów szutrowych nadal dostępny jest model Grinder, czyli ich uniwersalny gravel oraz jego commutingowa odsłona Daily Grinder, która ma fabrycznie zamontowane błotniki, oświetlenie oraz bagażnik. Oczywiście na 2021 rok te modele mają zaktualizowane specyfikacje oraz malowania ram, natomiast konstrukcyjnie niczym się nie różnią. Nowością jest jednak model Bulls Trial Grinder, czyli – jak sama nazwa wskazuje – bardziej terenowa odsłona ich szutrówki. Główną zmianą jest zwiększenie prześwitu na opony, które przy kołach 28” mogą tutaj mieć aż 50 mm. Poza tym to dość standardowy gravel – ma aluminiową ramę wyposażoną we wszelkie obowiązkowe bikepackingowe uchwyty i mocowania, do tego karbonowy widelec, kierownicę typu flare, napęd Shimano GRX 1×11 oraz regulowaną sztycę o skoku 100 mm. 

Dziecięce rowery Bulls Tokee

 
 

Wśród dziecięcych rowerów MTB zaprezentowano 4 bardzo ciekawe modele Tokee Ultra Light, które oparto o karbonowe ramy. Dostępna jest wersja na kołach 16” – singlespeed ze sztywnym widelcem i hamulcami szczękowymi, którego masa wynosi 6,8 kg. Następnym modelem jest Tokee z kołami 20 cali o masie 8,4 kg – również ze sztywnym widelcem, napędem 1×9 i hydraulicznymi hamulcami tarczowymi. Dla większych młodzieżowych riderów przygotowano Tokke Ultra Light na kołach 24 i 26 cali – oba mają oczywiście karbonowe ramy, amortyzatory, hydrauliczne tarczówki i napędy 1x, konkretnie 1×10 w 24” oraz 1×11 w 26”. Masa obu modeli oscyluje koło 10,5 kg. 

Więcej o nowych rowerach znajdziecie na stronie producenta: www.bulls-bikes.com

Rowery Bulls oraz cennik dostępne są również w Katalogu Rowerowym 2021: www.katalog.bikeworld.pl

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułOświetlenie na kolejnych ulicach Gminy Krościenko Wyżne. Będzie bezpieczniej
Następny artykułKoronawirus sponiewierał Syprzaka. “Wyzwaniem było przejście 10 metrów”