- BMW R18 to pierwszy model z nowej linii cruiserów BMW.
- BMW planuje kolejne modele z silnikiem 1800 cm3.
- Producent nie wyklucza także cruiserów z mniejszymi silnikami.
Pokazany w ubiegłym roku R18 był sporym zaskoczeniem. Nie tylko stylowo nawiązywał do historii producenta, ale przede wszystkim szedł pod prąd aktualnych trendów. Był wielki i ciężki, miał wybitnie “niecruiserowy” silnik, nawet odkryty wał napędowy – to wszystko czyniło ten sprzęt irracjonalnym, czyli dokładnie takim, jaki powinien być motocykl.
Jak twierdzi Markus Schramm, jest oczywiste, że tak imponujący silnik, największy bokser w historii BMW, będzie wykorzystany nie tylko w dwóch zaprezentowanych dotąd wersjach R18. W planach jest na pewno także Transcontinental – bagger w amerykańskim stylu. Pojawiły się również plotki o możliwym zastosowaniu gigantycznego boksera w turystycznym enduro – R 1800 GS, ale tę informację traktuję z przymrużeniem oka.
Przeczytaj również: BMW R18 Transcontinental
Z całą pewnością BMW Motorrad będzie rozwijać klasę cruiserów. Jedną z dróg, którymi rozwój ten może przebiegać, jest mniejsza wersja R18, wykorzystująca na przykład istniejący silnik o pojemności 1200 cm3 z modelu R nine T lub 1250 cm3 z R 1250 GS. Technicznie nie ma żadnych przeszkód, by napęd taki znalazł się w cruiserze.
Nawet jeśli BMW zdecydowałoby się oprzeć mniejsze cruisery na konstrukcji R18, silnik z R nine T, z mocą 109 KM i maksymalnym momentem obrotowym 116 Nm bez problemu dałby sobie radę z ponadtrzystukilowym żelastwem. Jeszcze lepiej poradziłby sobie silnik z GS-a, który ma 136 KM, 143 Nm i zmienne fazy rozrządu.
Markus Schramm nie wyklucza, że cruiser z mniejszym silnikiem mógłby pojawić się w ofercie BMW. Jak twierdzi dyrektor generalny BMW, segment cruiserów jest dla producenta bardzo ważny. Z całą pewnością historia tego segmentu nie zakończy się na R18. – Mniejszy krążownik jest logicznym następstwem – twierdzi Schramm.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS