17.02.2021r. 13:00
W opinii Czerwińskiej kryzys związany z pandemią koronawirusa wpłynął asymetrycznie na wiele branż i poszczególne gospodarki. “Ponad 50 proc. przedsiębiorstw deklaruje konieczność inwestowania w cyfryzację” – powiedziała wiceprezes Europejskiego Banku Inwestycyjnego, przypominając iż środowisko pokryzysowe będzie wymagało modyfikacji w strategiach prowadzenia biznesu.
Jednocześnie, jak zaznaczyła, “jeśli chodzi o inwestycje na które wszyscy mamy nadzieję, to powinny być inwestycje zmieniające gospodarkę”.
Prezes PERN Igor Wasilewski powiedział, że Zielony Ład postrzega “jako trudność i jako szansę”. W jego opinii “to cel i wyzwanie, którego nie unikniemy”.
Z perspektywy PERN wykorzystanie paliw nie skończy się z dnia na dzień, to będzie proces, w którym stabilna perspektywa istnieje do roku 2030. “Później musimy się liczyć ze spadkiem konsumpcji paliw” – podkreślił prezes PERN i zapowiedział odpowiedź spółki na ten problem, która ma być upubliczniona w nadchodzących miesiącach. “Dbałość o ekologię zaczyna się od pracowników” – zauważył Wasilewski. “To zmniejszenie zużycia energii, wody, plastików czy papieru, a także digitalizacja procesów w firmie, mniej emisji CO2 i mniej odpadów. Te działania proekologiczne to usprawnienie biznesu” – powiedział.
Prezes Zarządu Żabka Polska Tomasz Suchański z kolei ocenił, że Zielony Ład i działania ekologiczne są ogromną szansą w branżach, które są bardzo konkurencyjne, jak to ma miejsce w przypadku handlu. “To nie problem polityczny czy społeczny, ale biznesowy. Banki i konsumenci zwracają na to uwagę i nie inwestują w przedsiębiorstwa, które nie mają drogi dojścia do neutralności klimatycznej” – powiedział.
Prezes Zarządu DB Cargo Polska Marek Staszek powiedział, że jeśli polski rząd traktuje poważnie kwestie Zielonego Ładu, to “powinien doprowadzić do wyrównania warunków korzystania z państwowej infrastruktury dla przewoźników drogowych i kolejowych”.
“W przeciwnym wypadku ta rządowa strategia będzie tylko deklaracją polityczną” – ocenił Staszek. Jego zdaniem jeśli państwo chce posiadać zrównoważony system transportu i zredukować jego oddziaływanie na środowisko, to kolej powinna być preferowanym środkiem transportu, ale obecnie nie ma narzędzi do realizowania tej preferencji. “Z naszej perspektywy wartość środków na inwestycje drogowe przewyższa inwestycje w sieć kolejową” – podkreślił.
Czytaj również:
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS