Firma analityczna NPD udostępniła statystyki obejmujące rynek sprzętu, akcesoriów komputerowych oraz gier. Wydatki konsumentów na urządzenia i akcesoria wyniosły w 2020 roku 4,5 miliarda dolarów, dając zarazem 62% wzrost względem 2019 roku i ponad dwukrotnie większy niż w 2017 roku. Dystrybucja gier cyfrowych także może pochwalić się skokiem na poziomie 19% rok do roku. Patrząc na konkretne produkty, popularnością cieszyły się słuchawki, monitory czy klawiatury, zaś przychody z akcesoriów dla graczy wzrosły o 81% w porównaniu ze sprzedażą samego sprzętu. Stephen Baker, doradca branżowy NPD stwierdził, że niemałą rolę w tym sukcesie odegrała pandemia COVID-19 również w grach, ponieważ odbiorcy szukali sposobów dostarczenia sobie rozrywki w dobie różnych ograniczeń m.in. związanych z przemieszczaniem się. Analityk z optymizmem patrzy na 2021 rok, aczkolwiek nie będzie on aż tak zadowalający dla producentów, bowiem progres wyniesie 3%.
Wydatki konsumentów na urządzenia i akcesoria wyniosły w 2020 roku 4,5 miliarda dolarów, dając zarazem 62% wzrost względem 2019 roku i ponad dwukrotnie większy w porównaniu do 2017 roku.
Mat Piscatella, analityk branży gier w NPD Group dodał, iż gry na PC stanowią najbardziej innowacyjny i otwarty świat w branży, a także są one popularne ze względu na fakt, iż duża część gospodarstw posiada komputer bądź laptop, który jest w stanie odpalić również te mniej wymagające tytuły. W ubiegłym roku nastąpił znaczny wzrost zarówno użytkowników grających na komputerze, jak i osób inwestujących w nowe urządzenie. Według raportu NPD Evolution of Entertainment, 40% konsumentów w Stanach Zjednoczonych grało w gry na PC w 2020 r. o 4% więcej niż w 2019 r. Czas spędzany przez konsumentów w grach również wzrósł w zeszłym roku o 14%. Warto wspomnieć, że same laptopy odnotowały spory wzrost w poprzednim roku wynoszący 54%.
Liderem rynku jest Lenovo – 17,9 miliona sprzedanych egzemplarzy notebooków przy 25,6% udziałów, za nim znalazło się HP – 15,8 mln (22,6% udziałów), a na trzecim Dell – 11 mln (16,6% udziałów). Za podium są jeszcze miejsce dla Apple – 6,3 mln (9,1% udziałów) oraz Acera – 5,6 mln (8% udziałów). Warto wspomnieć, że w trzecim kwartale 2020 roku HP zdołało pokonać Lenovo, ale w następnych miesiącach nastąpiło ponowne przetasowanie. Wprawdzie Lenovo może pochwalić się wzrostem na poziomie 24%, ale to HP odnotowało większy, bo 39% wzrost w porównaniu z analogicznym czasem 2019 roku.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS