16.02.2021r. 05:30
Wartość zamówienia wynosi 39,1 mln zł netto. Zaznaczono, że w ramach kontraktu CZ Loko przeszkoli pracowników przewoźnika z obsługi lokomotyw, udzieli też czteroletniej gwarancji i rękojmi na wyprodukowane pojazdy. “Umowa będzie realizowana przez okres 24 miesięcy od daty jej podpisania, a dostawa pierwszej z lokomotyw nastąpi w ciągu 18 miesięcy” – czytamy.
– Cieszę się, że PKP Intercity utrzymuje dobre tempo swoich inwestycji. Nowe lokomotywy unowocześnią i usprawnią działalność przewoźnika, przez co wzmocnią jego pozycję rynkową. Z punktu widzenia gospodarczego jest to z pewnością ważna informacja. Jednak na tym, że PKP Intercity postawiło na całościową i konsekwentną modernizację skorzystają przede wszystkim pasażerowie. Dla nich jest to z pewnością świetna wiadomość – wskazał cytowany w informacji sekretarz stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych Maciej Małecki.
Z kolei wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel, podkreślił, że inwestycje PKP Intercity służą komfortowi pasażerów, ale także sprawności codziennej obsługi taboru, co ma ogromny wpływ na jakość świadczonych usług. – To kolejny krok przybliżający do celu, jakim jest kolej bezpieczna, komfortowa i przewidywalna – dodał.
– Jako Grupa PKP do programu unowocześnienia polskiej kolei podchodzimy bardzo kompleksowo. Dbamy nie tylko o przebudowę dworców, modernizację linii kolejowych i zapewnienie floty nowoczesnych pociągów, ale inwestujemy również w infrastrukturę i tabor do obsługi technicznej składów – przypomniał prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński.
Modernizacja 10 lokomotyw manewrowych to element konsekwentnie realizowanego największego programu inwestycyjnego w historii spółki. W ramach kontynuacji strategii taborowej “PKP Intercity – Kolej Dużych Inwestycji” do 2030 roku Spółka zainwestuje 19 mld zł w nowoczesny tabor. Plany obejmują inwestycje w wagony, nowoczesne lokomotywy, elektryczne zespoły trakcyjne, a także piętrowe składy wagonowe typu push-pull. Potężne inwestycje w nowoczesne pociągi będą napędzać dalszy rozwój kolei jako najbardziej ekologicznego środka transportu zbiorowego, wpisującego się w założenia Europejskiego Zielonego Ładu.
W efekcie flotę przewoźnika zasilą nowe elektryczne pojazdy o znacznie mniejszej emisji CO2, a odpowiednia liczba i jakość taboru dostosowanego do zmodernizowanych linii kolejowych pozwoli na stworzenie spójnej sieci transportowej dla całego kraju. W 2030 roku cały tabor PKP Intercity będzie nowy lub zmodernizowany, co zapewni wysoki poziom bezpieczeństwa podróży i wygody.
Zapraszamy i polecamy
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS