A A+ A++

“Rzeczpospolita” uruchomiła nowy serwis – klimat.rp.pl, który poszerzy bogate już portfolio witryn tematycznych należących do Gremi Media SA. Strona jest uzupełnieniem dotychczasowych działań i wsparciem przy najważniejszych przedsięwzięciach proekologicznych, takich jak coroczny projekt “Walka o klimat”.

Motywacją do stworzenia dedykowanego ekologii, środowisku i kryzysowi klimatycznemu serwisu była szeroko pojęta edukacja i zachęcanie czytelników do proekologicznych działań. Klimat.rp.pl rozszerza tematykę, którą od kilku lat z sukcesem dzieli się serwis energia.rp.pl.

– Mamy świadomość, że walka z kryzysem klimatycznym to proces, którego efekt będzie sumą działań podejmowanych przez rządy, firmy oraz wszystkich obywateli, każdego dnia. Gremi Media SA chce być aktywnym uczestnikiem tych działań. Dlatego też, wykorzystując siłę profesjonalizmu i wiarygodności naszego medium, chcemy dostarczać użytkownikom serwisu rzetelne i pogłębione treści na temat tego w jaki sposób mogą realnie wpływać na poprawę kondycji środowiska – mówi Jarosław Machocki, członek zarządu Gremi Media SA.

Pogłębione treści skupiają się wokół pięciu głównych sekcji: planeta, ludzie, trendy, technologie oraz walka o klimat. W cyklicznych materiałach redakcja będzie analizować i opisywać procesy, które zmieniają klimatyczną rzeczywistość.

– Kryzys klimatyczny jest faktem i zostało nam niewiele czasu, aby uniknąć najgorszego scenariusza. Po drugie, walka o klimat będzie definiować coraz więcej decyzji podejmowanych, zarówno w polityce i gospodarce, jak i w biznesie oraz naszym życiu prywatnym. Dlatego, stworzyliśmy w przestrzeni “Rzeczpospolitej” miejsce dedykowane klimatowi i walce o uratowanie planety – mówi Cezary Szymanek, redaktor naczelny rp.pl.

“Rzeczpospolita” ceniona jest przez czytelników jako źródło wiarygodnych i sprawdzonych informacji. Dlatego też, celem który postawiła przed sobą redakcja serwisu jest walka z fake newsami w sferze kryzysu klimatycznego. Jednym z pierwszych publikowanych materiałów była rozmowa z doktor Magdaleną Budziszewską, psycholożką, redaktorką podręcznika “Klimatyczne ABC. Interdyscyplinarne podstawy współczesnej wiedzy o zmianie klimatu” oraz z Marcinem Popkiewiczem, fizykiem, analitykiem mega trendów, współautorem książki “Nauka o klimacie”, która rozwieje popularne mity.

Ważnym projektem w ramach serwisu klimat.rp.pl jest “Rachunek sumienia”, w którym redakcja sprawdza jaką cenę płaci środowisko za produkcję i konsumpcję popularnych produktów. Nie zabraknie też debat i akcji społecznych, jak np.: “Po … czytaj dalej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułHIRO B1405 – test ultramobilnego ultrabooka na platformie Intel Tiger Lake
Następny artykułPeugeot e-Partner oficjalnie. Dostawczak na prąd w dwóch wersjach