A A+ A++

Mała firma i brak strony internetowej? Zero zaskoczenia… niestety

Z jednej wydaje się, że już nic zaskoczyć nie może. Jednak nadal zdziwienie budzi fakt, jak dużo małych firm nie ma swojej witryny internetowej! A przecież chyba już każdy powinien mieć świadomość tego, jak ważne w dzisiejszych czasach jest to, aby KAŻDA FIRMA MIAŁA STRONĘ INTERNETOWĄ. To przecież podstawa, a szczególnie po pandemicznym roku 2020. Ludzie szybko przyzwyczaja się do zmian, zwłaszcza gdy te zmiany pozwalają zaoszczędzić czas, a przy tym okazują się naprawdę wygodne.

Firma, która nie ma strony WWW traci jedno z najważniejszych i najskuteczniejszych narzędzi marketingowych. I tak, dotyczy to również jednoosobowych działalności, małych sklepików czy lokalnych usług.

Obecnie coraz więcej ludzi korzysta z zasobów internetowych.

  • To właśnie Internet staje się głównym źródłem informacji.

  • To właśnie online zamawia się usługi.

  • To właśnie przez Internet kupuje się potrzebne produkty.

W Polsce już 28 milionów osób korzysta z Internetu, a wśród osób poniżej 65. roku życia zdecydowana większość (im młodsze pokolenie, tym więcej internautów). Mało tego, bywa i tak, że niektórzy nawet starają się kupować czy zamawiać stacjonarnie, ale wcześnie sprawdzają informacje o firmach bądź produktach właśnie w Internecie. Choćby z tego powodu powinieneś mieć witrynę internetową, jeżeli masz jakiś biznes – nawet taki najmniejszy. Niech te osoby dowiedzą się o Twojej firmie.

Lista zalet posiadania strony internetowej jest długa

Niektórym osobom wydaje się, że wystarczy fanpage na Facebooku lub jakiś wpis do katalogu firm. Jednak nie popełniaj tego błędu to, co inni. Opłaca się dywersyfikować swoje kanały marketingowe. Co więcej, to właśnie strona internetowa okazuje się tym kluczowym elementem w promocji firmy, i to z kilku powodów.

Informacje? Tylko Google

Wyszukiwarkę należy uznać za podstawowe źródło wiedzy na temat produktów i usług. Już nikt nie biegnie do kiosku, aby przeczytać ogłoszenia w gazecie. Ulotki z reguły trafiają do przypadkowych odbiorców. Natomiast strona WWW precyzyjnie odpowiada na zapytania użytkowników, którzy wpisują w wyszukiwarkę określone frazy kluczowe. To znaczy powinna odpowiadać, jeżeli ma przejrzystą strukturę, dobrą nawigację i dobrze opracowane treści. Twoja firma powinna być niejako na wyciągnięcie ręki. Jeżeli ktoś trafi na Twoją witrynę i znajdzie tam, czego szuka, to… nie będzie już szukał dalej. Stanie się Twoim klientem.

A Facebook potraktuj jako dodatkowe źródło ruchu. Jednak pamiętaj, że trudno na fanpage`u czytelnie przedstawić całą ofertę.

Ulotka? Dobrze, ale online

Wydawanie pieniędzy na tradycyjne ulotki i broszury informacyjne niekoniecznie jest dobrym pomysłem, szczególnie w warunkach pandemicznych i postpandemicznych. Ludzie raczej z rezerwą chcą dotykać rzeczy, które ktoś obcy ma w swoich rękach. A przecież i przed pandemią skuteczność ulotek była na dość mizernym poziomie. Nic dziwnego, skoro taka informacja często trafiała do zupełnie przypadkowych osób, które w ogóle nie były zainteresowane daną usługą bądź jakimś produktem.

Posiadanie strony internetowej pozwala całkowicie pominąć konieczność tworzenia i dystrybucji ulotek, ponieważ stawiasz na skuteczniejsze rozwiązanie. Twoi potencjalni klienci znajdą Cię online.

Mały biznes – większe zyski

Instytuty badawcze jasno wskazują, że małe firmy, które decydują się na witryny WWW osiągają znacznie wyższe zyski niż te, które nie są online. Chcesz mieć więcej klientów i już nigdy nie drżeć o to, czy w następnym miesiącu wystarczy zleceń na opłacenie wszystkich rachunków i godne życie? To zainwestuj w porządną stronę internetową, a na pewno nie pożałujesz. Nie daj się wyprzedzić konkurencji i zepchnąć na margines. Pamiętaj, że tylko w grupie 65+ około 25% ludzi korzysta z Internetu – w pozostałych grupach jest to co najmniej 50%, a wśród osób poniżej 40. roku życia naprawdę niewielu ignoruje znaczenie zasobów online.

Nie masz strony internetowej? To już sporo tracisz, a w kolejnych latach stracisz jeszcze więcej.

Wyrwij kawałek tortu dla siebie

Niektórzy właściciele małych firm myślą sobie – po co mi strona WWW, jeżeli i tak nie mam szans w starciu z wielkimi firmami albo konkurencja duża. Jednak rynek jest na tyle spory, że znajdzie się miejsce dla każdego. Możesz wbić się ze swoją ofertą pomiędzy konkurentów i przyciągnąć do siebie klientów. Warunek jest jeden – nowoczesna i dobrze zoptymalizowana strona internetowa. Taka, która jest nieustannie aktualizowana, wrzucane są na nią nowe, ciekawe treści.

To naprawdę nie żart, ale posiadanie strony firmowej przyciąga nowych klientów, i to zupełnie niezależnie od oferowanych produktów czy usług.

Pochwal się i zdobądź zaufanie

Własna witryna to idealne miejsce, aby się pochwalić swoimi osiągnięciami, jeżeli firma już jakiś czas działa. Ale i dla nowicjuszy okazuje się idealnym rozwiązaniem – przecież zawsze można rzetelnie przedstawić swoją ofertę, a użytkownicy niezwykle sobie cenią strony, na których znajdują odpowiedzi na swoje zapytania. Świeżość też bywa atutem, tym bardziej że wiele osób chętnie wspiera tych, którzy stawiają swoje pierwsze kroki w biznesie.

Dzięki profesjonalnej stronie internetowej możesz też skutecznie budować zaufanie i zdobywać wiarygodność. Internauci bardziej cenią te firmy, które w sposób czytelny prezentują się w przestrzeni online. Natomiast coraz niechętniej ufają tym, którzy nie idą z duchem czasu i ciągle opierają się zaletom internetowego marketingu.

Twoją stronę może obejrzeć wielu ludzi w tym samym czasie. Im więcej ich jest, tym większa szansa, że ktoś skusi się na proponowane produkty bądź usługi.



Biznes 24/7

Raczej nie odbierzesz telefonu od potencjalnego klienta o 2 w nocy, prawda? Jeżeli masz stronę internetową, to nie musisz się w ogóle martwić tym, że dla kogoś ulubionymi godzinami surfowania po Internecie są właśnie te późnowieczorne, a nawet nocne. Firmy są wtedy pozamykane, ale nie dotyczy to biznesów, które mają swoje witryny online.

Strona internetowa pracuje dla Ciebie bez chwili wytchnienia – 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu, 365 dni w roku. Tak, nawet w weekendy i dni świąteczne. Na niej użytkownicy mogą znaleźć całą ofertę, odpowiedzi na najważniejsze pytania, ale i dane kontaktowe. Jeżeli złożą zamówienie poprzez wygodny formularz, to po wstaniu czeka na Ciebie miła niespodzianka w postaci nowego klienta.

Bądź sprytny i nie rezygnuj z możliwości zwiększenia zysków

Każdy właściciel firmy powinien myśleć nie tylko o bieżących zleceniach, ale już planować swoją przyszłość. Na pewno też nad tym się zastanawiasz. A my dajemy Ci dobre narzędzia dla rozwoju. Zamów w Haiku Studio stronę internetową i ciesz się większymi zyskami.

Agencja Reklamowa Haiku Studio

Mickiewicza 35/7

89-600 Chojnice

Dane kontaktowe:

Telefon stacjonarny: 52 374 16 69

Telefon komórkowy: 511 984 811

Email: [email protected]

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułGdzie w mózgu zaczyna się łakomstwo?
Następny artykułAwans piłkarek ręcznych