11.02.2021r. 12:00
Autobusy wodorowe to – jak wskazuje spółka – najbardziej innowacyjne pojazdy z jej portfolio. Największą ich zaletą jest brak zanieczyszczeń w miejscu użytkowania. Energia, którą są zasilane, pochodzi z ogniw paliwowych o mocy 70 kW. W procesie odwróconej elektrolizy wody powstaje energia elektryczna przekazywana bezpośrednio do układu napędowego – osi z silnikami elektrycznymi. Jedynymi produktami ubocznymi takiego procesu są ciepło i para wodna.
W każdym z zamówionych pojazdów zostanie zamontowana bateria Solaris High Power. Wodór, niezbędny do zasilania autobusu, będzie magazynowany w pojeździe w postaci gazowej, w umieszczonych na dachu zbiornikach o łącznej pojemności 1560 litrów.
Solaris jest obecny w Austrii od 2003 roku. Dotychczas dostarczył do 40 austriackich miast blisko 400 autobusów. Aż 53 z tych pojazdów kursuje na co dzień w Wiedniu i na jego przedmieściach, w tym na specjalnych liniach dowożących pasażerów na największe austriackie lotnisko.
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS