A A+ A++

10.02.2021r. 11:18

Pierwszy, z dwóch elektrycznych promów ma zostać zamówiony najpóźniej do 2025 roku. Stena Elektra ma mieć długość około 200 metrów i pomieści tysiąc pasażerów, zaplanowana ładowność to 3000 metrów pasa ruchu. Pojemność baterii ma mieć około 60-70 MWh, co wystarczy na 50 mil morskiej podróży między Szwecją a Danią. Akumulatory będą ładowane, gdy statek będzie w porcie.

“Dokładne specyfikacje zostaną opublikowane w ciągu roku przed złożeniem zamówienia. Stena Elektra będzie pierwszym na świecie statkiem typu roPax bez paliw kopalnych. To będzie ogromny krok w kierunku transportu wolnego od paliw kopalnych” – mówi Niclas Martensson, dyrektor generalny Stena Line.

Aby jeszcze bardziej rozszerzyć zasięg statku, Stena Line analizuje obecnie również możliwe kombinacje z innymi alternatywnymi opcjami napędu, takimi jak ogniwa paliwowe, wodór i biometanol. “Elektryfikacja żeglugi dopiero się rozpoczęła. Widzimy duży potencjał w przyszłej żegludze morskiej bliskiego zasięgu zarówno dla hybryd akumulatorowych, jak i statków w pełni zasilanych z baterii” – mówi Martensson.

Aby przyspieszyć przejście w sektorze transportu w kierunku napędu bez paliw kopalnych, Stena Line połączyła siły z Volvo Group, Scania i Portem w Göteborgu w ramach wspólnego projektu o nazwie Tranzero. Celem wspólnej inicjatywy Tranzero jest redukcja emisji CO2 w Göteborgu, największym porcie Skandynawii, o 70 procent do 2030 roku.

Czytaj również:

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułPrzekażmy 1% dla organizacji pozarządowych z Mazowsza
Następny artykułŚroda. Koronawirusowy raport