A A+ A++

Posłowie Joński i Szczerba od wybuchu pandemii COVID-19 przyglądają się przygotowaniom oraz temu jak rząd radzi sobie z tym wyzwaniem. W ramach interwencji poselskich wielokrotnie wizytowali m.in. resort zdrowia, pytając o testy na koronawirusa, respiratory, szpitale tymczasowe i szczepienia.

W ostatnich dniach oszacowali koszt organizacji i funkcjonowania szpitala na PGE Narodowym do końca roku. Placówka została uruchomiona pod koniec października; pierwszy pacjent trafił tam 5 listopada.

Według Jońskiego i Szczerby koszt ten to dokładnie 46 mln 615 tys. 634 zł i 49 gr. Jak mówili na wtorkowej konferencji prasowej, kwotę tę udało im się ustalić dzięki dokumentom, które otrzymali w ramach interwencji poselskich.

ZOBACZ: Wymiana zdań podczas konferencji. Posłowie KO żądają komisji śledczej ws. walki z pandemią

– Mamy trzy pisma, które wskazują na tę kwotę. Pierwsze pismo – z KPRM, podpisane przez podsekretarza stanu, pana Jarosława Wenderlicha, gdzie poprosiliśmy o informacje, jakie były koszty udostępnienia i przystosowania terenu PGE Narodowy na szpital tymczasowy o pojemności od 500 do 1200 łóżek oraz 12 punktów szczepień. Z tej informacji, którą otrzymaliśmy na piśmie, wynika wprost, że koszt na dzień podpisania tego pisma to 29 mln 36 tys. 636 zł i 77 gr. – powiedział Joński.

Dane z Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA 

Posłowie KO zwrócili się też do Centralnego Szpitala Klinicznego MSWiA w Warszawie (szpital tymczasowy jest jego filią) z prośbą o informacje dotyczące kosztów funkcjonowania szpitala tymczasowego w listopadzie i grudniu.

– Otóż pismem z 15 stycznia z Centralnego Szpitala Klinicznego, podpisanego przez zastępcę dyrektora ds. klinicznych, pana Zbigniewa Króla, otrzymaliśmy informacje, że w listopadzie koszt całkowity funkcjonowania szpitala tymczasowego na terenie stadionu narodowego do końca listopada wyniósł 5 mln 853 tys. 324 zł i 92 gr. – wskazał Joński.

W trzecim z pism, które posłowie KO otrzymali 4 lutego, podany został koszt funkcjonowania placówki w grudniu. – Pismo podpisał dyrektor Centralnego Szpitala Klinicznego pan Waldemar Wierzba. Jakie mamy koszty funkcjonowania w grudniu? Otóż według informacji, które otrzymaliśmy, jeśli chodzi o grudzień to 11 mln 725 tys. 672 zł i 80 groszy – podsumował Joński.

Szczerba dodał, że szpital do stycznia podpisał umowy z ponad 500 pracownikami. – To 185 lekarzy, 161 pielęgniarek, 98 ratowników, 30 rejestratorów i rejestratorek, 27 opiekunów i 19 techników zatrudnionych – wyliczał poseł KO. Przypomniał, że na PGE Narodowy trafiło do tej pory 350 pacjentów.

Poseł KO zastrzegł, że szpitale tymczasowe są potrzebne, jednak – jego zdaniem – powstały zbyt późno, po największej fali zachorowań i nie spełniły swego zadania.

– Spóźnienie – wtedy, kiedy rząd pojechał na wakacje – nie zostało przygotowane kompletnie nic i na łapu capu, w ostatniej chwili, za grube, grube miliony przygotowywano szpitale tymczasowe, które dzisiaj albo stoją puste – z punktu widzenia NFZ to są szpitale nieaktywne – lub szpitale, które generują tak wielkie koszty, jak szpital narodowy – mówił Szczerba.

Joński zapowiedział, że w czwartek posłowie przedstawią informacje dotyczące funkcjonowania wszystkich szpitali tymczasowych w Polsce. 

Twoja przeglądarka nie wspiera odtwarzacza wideo…

emi/ PAP

Czytaj więcej

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułChińskie władze oświatowe wprowadziły całkowity zakaz używania telefonów komórkowych w szkołach
Następny artykułCD Projekt zaatakowany przez hakerów, wykradziono kod Cyberpunk 2077