Intensywne i niesłabnące opady śniegu mocno dają się we znaki kierowcom, pieszym oraz pasażerom komunikacji zbiorowej. Gdyńskie służby miejskie oraz firmy podwykonawcze pracują 24 godziny na dobę. Jednak ujemne temperatury oraz obfity opad skutecznie utrudnia prowadzenie akcji odśnieżania oraz posypywania dróg, chodników czy zatok autobusowych.
Serwis pogodowy Instytutu Meteorologii i Gospodarki Wodnej prognozuje, że tak trudne warunki mają utrzymać się do czwartku 11 lutego do godzin popołudniowych. Dlatego też warto uwzględnić te zapowiedzi planując dojazd do pracy czy dalszą podróż.
Obecnie główny układ komunikacyjny w Gdyni zabezpiecza nie tylko miejski sprzęt, ale łącznie kilkadziesiąt pojazdów w postaci pługów, ciągników z osprzętem oraz samochodów dostawczych – Postawiliśmy w stan gotowości wszystkich naszych podwykonawców, którzy działają w poszczególnych sektorach Gdyni. W akcji bierze udział ponad 100 pracowników, którzy odśnieżają gdyńskie ciągi piesze oraz drogi o mniejszym znaczeniu komunikacyjnym. Jednak zatory w newralgicznych rejonach miasta często utrudniają dojazd i prowadzenie akcji zimowej – mówi Marek Łucyk, wiceprezydent Gdyni ds. rozwoju.
– Kierowcy muszą sobie zdawać sprawę, że obecna sytuacja uniemożliwia doprowadzenie dróg do tzw. czarnej nawierzchni. Staramy się zapewnić bezpieczną przejezdność układu komunikacyjnego, ale to nie zwalnia kierujących od zachowania ekstremalnej ostrożności i dostosowania prędkości do panującej aury – podkreśla Wojciech Folejewski, dyrektor Zarządu Dróg i Zieleni w Gdyni.
Jakie obowiązki mają właściciele nieruchomości?
Długotrwałe opady śniegu utrudnią też komunikację m.in. na małych osiedlowych uliczkach. Jednak tu obowiązek utrzymania zimowego należy do właścicieli nieruchomości czyli m.in. spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, administracji budynków (w zasobach komunalnych, wojskowych, kolejowych itp.). Są oni odpowiedzialni za stan zimowego utrzymania dróg i chodników w granicach terenów swoich nieruchomości.
Właściciele nieruchomości odpowiadają za:
- oczyszczanie ze śniegu, lodu i błota oraz innych zanieczyszczeń z chodników położonych bezpośrednio przy granicy nieruchomości, niezależnie od tego czyją te chodniki stanowią własność.
- uprzątnięcie chodnika ze śniegu lub lodu z co najmniej 2/3 jego szerokości
- w przypadku, gdy przy chodniku wyznaczone jest przejście dla pieszych, na wysokości tego przejścia, chodnik należy oczyszczać na całej szerokości.
Właściciel nieruchomości nie jest obowiązany do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych.
Przypominamy, że każdy mieszkaniec może zgłosić np. zagrożenie występujące na drogach lub utrudnieniach w komunikacji. Od poniedziałku do piątku, w sezonie zimowym tj. od 1 listopada do 30 kwietnia, w godzinach: 7:30 – 15:30 zgłoszenia przyjmuje Referat Planowania i Standaryzacji LIZUD tel. 725 269 686. Z kolei całodobowo zgłoszenia przyjmuje dyżurny Straży Miejskiej pod nr. tel. 986.
Obwodnica Trójmiasta znajduje się w utrzymaniu Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Punkt Informacji Drogowej gdańskiego oddziału GDDKiA tel. 19 111
Zgłoś naruszenie/Błąd
Oryginalne źródło ZOBACZ
Dodaj kanał RSS
Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS