A A+ A++

Digital Foundry opublikowało kolejny test Control, jednak tym razem specjaliści skupili się nie tylko na samej produkcji, ale postanowili wykorzystać potencjał gry oraz trybu zdjęć. Photo Mode pozwala uzyskać efektowne zdjęcia z odblokowaną płynnością, co pozwala porównać możliwości PlayStation 5 i Xboksa Series X.

Dziennikarze na początku postanowili zbadać, jak produkcja będzie radzić sobie w Corridor of Doom, czyli bardzo wymagającym etapie, który nawet na PC działa różnie – w tym miejscu Xbox Series X prezentuje minimalną przewagę.

„Co więc pokazują wyniki? Na pierwszy rzut oka widać, że silnik jest dobrze zbalansowany i zapewnia stałe 30 klatek na sekundę w trybie graficznym na obu systemach. Możemy się o tym przekonać, patrząc na naszą niesławną sekwencję benchmarku dla PC: Korytarz Zagłady (Corridor of Doom). Nie jesteśmy do końca pewni, dlaczego jest on tak wymagający dla zasobów systemowych, ale na pewno jest problematyczny na PC, a jego wymagająca charakterystyka przenosi się na konsole. Series X renderuje go w 33 klatkach na sekundę, PlayStation 5 w 32. Pasuje to do narracji, którą widzieliśmy w większości dotychczasowych tytułów cross-platformowych – obie maszyny są bardzo podobne do siebie. Mówiąc konkretniej, w przypadku Control, jeśli w tym najbardziej wymagającym obszarze nadal mamy do czynienia z ponad 30 klatkami na sekundę, oznacza to, że powinniśmy komfortowo przejść przez zdecydowaną większość zawartości gry przy docelowej liczbie klatek na sekundę – prawdopodobnie taki efekt zamierzało osiągnąć Remedy.”

To jednak pozwoliło ustalić, że w innych scenariuszach, PlayStation 5 i Xbox Series X powinny prezentować podobną jakość. Jak się jednak okazuje – sprzęt Microsoftu wypada w testach znacznie lepiej:

„Niemniej jednak, odblokowana gra [płynność – red.] wykazuje różny stopień obciążenia i na podstawie ponad 20 dopasowanych scenariuszy można stwierdzić, że Series X ma przewagę w renderowaniu, co daje średnio 16% przewagi nad PlayStation 5. Omówiliśmy te scenariusze w dodanym filmie na tej stronie [możecie go zobaczyć poniżej], a różnice pomiędzy poszczególnymi testami są znaczące – powinniśmy więc podkreślić, że 16% to rzeczywiście średnia. Niektóre testy pokazują jeszcze większy margines, w innych sytuacja znacznie się wyrównuje.”

Choć Xbox Series X według testu ma charakteryzować się większą „surową” mocą, to jednak właśnie na tej platformie pojawiają się nietypowe przycięcia. Remedy powinno jak najszybciej naprawić błąd, który został wykryty przez Digital Foundry oraz graczy. Musimy jednak wciąż pamiętać, że deweloperzy dopiero odkrywają obie platformy oraz ich narzędzia, więc w kolejnych miesiącach sytuacja może się jeszcze znacząco zmienić – na plus oraz minus dla obu konsol.

Oryginalne źródło: ZOBACZ
0
Udostępnij na fb
Udostępnij na twitter
Udostępnij na WhatsApp

Oryginalne źródło ZOBACZ

Subskrybuj
Powiadom o

Dodaj kanał RSS

Musisz być zalogowanym aby zaproponować nowy kanal RSS

Dodaj kanał RSS
0 komentarzy
Informacje zwrotne w treści
Wyświetl wszystkie komentarze
Poprzedni artykułDodatkowe środki na remont stadionu miejskiego
Następny artykułUnia Europejska doceniła mały park pamięci w Oświęcimiu